FAPI je platforma pro jednoduchou tvorbu prodejních formulářů, které si snadno vložíte na své stránky. Lze přidávat libovolné množství produktů, od e-booků, služeb, až po fyzické produkty. Jednotlivé funkce a možnosti naleznete na oficiálních stránkách FAPI.
Integrace vám do Ecomailu bude přenášet data i v tarifu Profi. Pokud si přejete spouštět automatizace na základě nákupů, je třeba pracovat v tarifu Marketer+.
V článku najdete:
Co doplněk umožní?
Doplněk vám umožní realtime přenášet do Ecomailu kontakty na základě odeslané objednávky z prodejního formuláře.
Přenáší se základní informace(email, jméno, příjmení, adresa,...). Ke každému kontaktu pak můžete přenášet více informací i za pomocí vlastních polí. Pro nové kontakty je možné aktivovat kontrolu double opt-in.
Ke kontaktům se mimo jiné přenáší také objednávky s doplňujícími informacemi o názvu formuláře, stavu objednávkách a další.
Jak FAPI s Ecomailem propojíte?
Přihlaste se do svého FAPI účtu a vyberte možnost Nastavení ➡️ Propojení.
Zde najděte Ecomail a klikněte na "Propojit"
Do pole vložte API klíč, který naleznete ve svém účtu v Ecomailu, v sekci Správa účtu ➡️ Integrace 👇
To je vše. Kontakty se nyní automaticky přenáší z odeslaných objednávek.
Pokud si přejete přenášet také objednávky, zatrhněte možnost "Odesílat data o objednávce do Ecomailu". Více informací najdete v další části nápovědy.
Nastavení objednávkového formuláře
Objednávky se nastavují ve formulářích.
Vytvořte nový formulář v záložce Prodej ➡️ Prodejní formuláře ➡️ Nový prodejní formulář 👇
Formulářové pole vyplňte dle preferencí a potřeb Vašeho prodeje.
V záložce "Akce" je dále možné vybrat, při jaké akci se kontakt přidá/odebere z Ecomailu. Také zde vyberte, do jakého seznamu se kontakty mají ukládat:
Upravte děkovnou stránku dle Vašich představ a formulář je hotov. Dle postupu jej vložte na Vaše stránky. Nyní se do Ecomailu budou přenášet kontakty, které skrze formulář nakoupí.
Přenos vlastních polí
Ve FAPI lze také pracovat s vlastními poli. Ty je nejprve třeba vytvořit v rámci Ecomailu (jak na to si můžete přečíst v tomto článku) a posléze je naleznete v sekci Prodej ➡️ Vlastní pole.
V seznamu lze spravovat již existující vlastní pole. Pokud si přejete přidat nové pole, vyberte možnost "Vytvořit vlastní pole".
Zde si můžete zvolit název a typ pole. Zároveň zde lze vybrat propojené aplikace, do nichž lze hodnoty vlastního pole přenášet.
❗POZOR Typ nového pole se musí shodovat s typem uvedeným v aplikaci Ecomail.
Vlastní pole lze dále používat v objednávkovém formuláři, viz PrntSc 👇
Vlastní pole jde v rámci formuláře vytvářet i editovat.
Přenos objednávek
Odesílání dat o objednávce je nutno nejprve povolit v nastavení propojení se Ecomailem (Nastavení ➡️ Propojení aplikací ➡️ Ecomail ➡️ upravit).
Objednávky pak naleznete v detailu kontaktu:
V provedených nákupech naleznete jednotlivé produkty, jejich ID, hodnotu objednávky(včetně DPH) a v jakém stavu se objednávka nachází.
V segmentech v Ecomailu pak můžete filtrovat nákupy na základě názvu prodejního formuláře:
Takto si kontakty z formulářů můžete jednoduše rozlišovat.
Případně lze taktéž segmentovat pomocí EQL na základě hodnoty "order_status":
💭 Nenašli jste odpověď?
Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz.