Přeskočit na hlavní obsah
Integrace s Upgates

Návod, jak propojit váš obchod na platformě Upgates s Ecomailem.

Daniela Esterová avatar
Autor: Daniela Esterová
Aktualizováno dnes

Upgates je e-shopová platforma, která vám umožní si navrhnout vlastní e-shop, jednoduše vložit produkty a získávat tak nové zákazníky. Díky pluginu lze navíc vaše zákazníky přenášet do Ecomailu a jednoduše pokračovat v budování obchodního vztahu cílenými newslettery.

Pro práci s integrací je třeba pracovat v tarifu Marketer+ 👈

Integrace s Upgates

V této nápovědě naleznete:


Funkce integrace

Po provedení integrace s Upgates se do Ecomailu budou real time přenášet nové kontakty do zvoleného seznamu z veškerých objednávek. Dojde také k přenosu historických objednávek.

Co všechno integrace umí?

  • Synchronizace nových i historických kontaktů

    • Kontakty, které souhlasí s odběrem newsletteru, mají štítek upgates_newsletter

  • Výběr seznamu kontaktů, do kterého se budou kontakty synchronizovat

  • Přenos jazykové mutace webu, na které kontakt nakupuje

    • Přenos štítků podle jazykových mutací (upgates_cs, upgates_sk)

  • Pravidelná real time synchronizace nových kontaktů, zákaznických dat a objednávek

  • Přenos stavu kontaktu (přihlášení a odhlášení) na straně Ecomailu do Upgates

    • Je potřeba aktivovat v nastavení pluginu funkci "povolit obousměrnou synchronizaci stavu kontaktů"

  • Synchronizace základních údajů z objednávky ke kontaktu

    • Přenáší se maximálně 3 podkategorie produktů.

  • Vložení trackovacího kódu pro sledování pohybu uživatelů na webu

  • Manuální tracking uživatele při přihlášení

  • Sledování naposledy prohlíženého zboží

  • Sledování a přenos obsahu košíku pro spuštění automatizace opuštěného košíku

  • Přenos slevových kupónů

Ke kontaktu se přenesou následující údaje:


Jméno a příjmení

Aplikace navíc vygeneruje na základě uvedené země svátek a oslovení kontaktu

Adresa

Zdroj

Každý kontakt se přenáší s hodnotou "upgates" v poli zdroj

Zakoupené produkty

Štítky

Kontakt se přenese se štítkem upgates, každá další změna u ostatních informací a štítků se projeví real time.

Štítek

Vysvětlení

upgates_cs, upgates_sk

Jazyková mutace webu

upgates_newsletter

Souhlas k zasílání newsletterů

nazevzakaznickeskupiny

Zákaznická skupina

Jak Ecomail s Upgates napojím?

  1. Ve vašem e-shopu na platformě Upgates vyhledejte doplněk s názvem "Ecomail". Vyberte ověřený doplněk Ecomail, který je označen modrou pečetí.

  2. Klikněte na tlačítko "AKTIVOVAT" a v následujícím kroku potvrďte souhlas s oprávněními, která jsou nezbytná pro funkčnost integrace mezi vaším e-shopem a vaším účtem v aplikaci Ecomail.

  3. V následujícím kroku zahájíte propojení s vaším již existujícím účtem v Ecomailu nebo si vytvořte nový účet.

  4. Ve vašem Ecomailu se otevře vyskakovací okno, kde je nejprve třeba zvolit seznam kontaktů, kam se budou nahrávat nové kontakty z objednávek.

    Dále je třeba v Ecomailu zvolit složku pro slevové kupóny (pokud nelze kupóny zvolit, pokračujte podle návodu níže).

    Můžete zde také aktivovat přenos informací o přihlášení/odhlášení kontaktů z rozesílky newsletterů z Ecomailu do administrace vašeho e-shopu. Postačí zaškrtnout možnost "Povolit obousměrnou synchronizaci stavů kontaktů".

    Nastavení na straně Ecomailu uložíte stiskem tlačítka "Uložit změny". V případě potřeby můžete v budoucnu tyto hodnoty upravit.

    Trackování uživatele

    Do kódu vašeho e-shopu byl také automaticky přidán trackovací kód pro sledování pohybu zákazníka na webu včetně události "opuštění košíku". Trackování uživatele na webu začne fungovat od chvíle, kdy uživatel udělí na e-shopu souhlas s využitím cookies.

    ⚠️ POZOR: Aby se správně přenášela data o opuštěném košíku, je potřeba mít v účtu nahraný funkční produktový feed. ID jednotlivých produktů ve feedu by se měla shodovat s ID produktů na vašem webu.


    Více informací o produktových feedech se dozvíte v tomto článku.

    Od tohoto okamžiku budete vědět, jaké stránky váš zákazník navštěvuje nebo kdy opustil zboží v košíku. Získaná data můžete následně využít pro lepší zacílení newsletterů nebo pro tvorbu automatizované kampaně.

    Prohlížení stránek

    Vlastní události (opuštěný košík)

    Pro správnou funkci přenosu těchto událostí musí být aktivovaná Upgates cookies lišta a současně uživatel e-shopu v Upgates musí udělit ke sběru dat (trackování) souhlas.

    💡TIP: Máte v jednom Ecomail účtu nahraných více zbožových feedů pro jednotlivé jazykové mutace vašeho e-shopu (tj. všechny jazykové mutace máte napojené na jeden Ecomail účet)?

    Pokud se napříč feedy shodují ID produktů, využijte pro propsání produktů v šabloně možnost specifikovat ID feedu přímo v rámci produktového merge tagu. Tak zajistíte, že se např. kontaktům ze seznamu, kde máte kontakty z české mutace e-shopu, propíší do e-mailu data z českého feedu.

    Pro vyhledávání produktů v konkrétním feedu přidejte za název merge tagu __IDFEEDU (dvě podtržítka a ID feedu).

    Více informací najdete v tomto článku.

    Zrušení integrace

    Samotnou integraci je možné zrušit pouze v administračním prostředí vašeho e-shopu u Upgates. Doplněk najdete v sekci Aktivní a klikněte na ikonku koše.

    Potvrzením deaktivace doplňku se propojení mezi vaším e-shopem a účtem u Ecomail zruší a data nebudou dále přenášena. V účtu Ecomail vám doposud přenesená data zůstanou.

❗ Pro správné fungování integrace a párování produktů doporučuje mít ITEM_ID ve zbožovém feedu nastavené na hodnotu Kód.

Hodnotu pole ITEM_ID nastavíte v administraci Hereka, Google nebo Seznam.

Přecházíte na novou verzi doplňku? (podzim 2024)

Pokud jste doposud využívali doplněk Upgates, je potřeba si deaktivovat stávající verzi a přejít na nově podporovanou verzi.

Deaktivujte původní doplněk

  1. Přihlaste se do svého účtu v administraci e-shopu Upgates, přejděte do sekce Doplňky.

  2. Zrušte původní propojení s verzí doplňku, která ikonu modré pečeti nemá. Doplněk najdete v sekci >> Aktivní. Klikněte na ikonku koše a potvrďte deaktivaci propojení.

    Potvrzením deaktivace doplňku zrušíte původní propojení mezi Vaším e-shopem a účtem u Ecomailu, nová data skrze něj nebudou dále přenášena. Doposud přenesená data Vám v Ecomail účtu zůstanou.

  3. Nyní si aktivujte novou verzi doplňku ->> podle těchto kroků.


FAQ:

Nelze zvolit složka pro slevové kupóny, co s tím?

Pro dokončení napojení integrace je třeba, aby se v účtu nacházela vlastní složka pro slevové kupóny (nejedná se o výchozí složku pro slevové kupony).

Je tedy třeba v Ecomailu zvolit možnost Další > Slevové kupóny. Zde vytvořte novou složku:

Pokud zde toto tlačítko schází a stránka po vás vyžaduje import nových kupónů, zvolte tuto možnost. Do okna postačí zadat například jeden testovací kupón -> aplikace pak automaticky vytvoří novou složku.

Poté vytvořte novou složku dle nápovědy výše. Po vytvoření již bude možné integraci dokončit.

Mohu si do Upgates vložit formulář vytvořený v Ecomailu?

Upgates umožňuje vytvoření vlastního formuláře přímo v rámci administrace. Kontakty z tohoto formuláře se do Ecomailu skrze integraci automaticky přenáší.

Vlastní scripty je možné do Upgates vkládat pomocí editoru kódu. Vytvořte si formulář v Ecomailu a získejte jeho script kliknutím na "Použít formulář". Dále jej vložte do editoru v Upgates.

V případě technických nejasností s implementací skriptů přímo v Upgates doporučujeme obrátit se na přímo techniky, či správce vašeho webu.

Mám povoleny veškeré permissions, přesto se mi nepřenáší události opuštěného košíku?

V případě, že pro otrackovaný kontakt vidíte pouze prohlížené stránky a nikoliv košík, je situace způsobena tím, že v rámci produktového feedu v Upgates není vyplněno ID produktu, anebo se ID produktů neshoduje s ID zboží v objednávkách. Pro upřesnění se doporučujeme obrátit na podporu Upgates/vaše techniky.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?