Co jsou to segmenty a jak je tvořit jsme uváděli v tomto článku. Jaký je rozdíl mezi segmenty a seznamy se můžete dočíst zde. Pojďme nyní navázat na článek o základních segmentech a vytvořit pár pokročilých segmentů, které by se vám mohly hodit pro váš efektivní e-mail marketing. Segmentovat můžete v Ecomailu na základě následujících kritérií.

  • vlastností kontaktu (jméno, příjmení, adresa, narozeniny, svátek, pohlaví, datum registrace, rating, poznámka v detailu kontaktu apod.)
  • štítků
  • vlastních polí (např. počet bodů, zákazník má psa)
  • preferenčních skupin
  • aktivity v kampaních
  • aktivity v automatizacích
  • aktivity na webu

Protože jsme si již vytvořili segmenty v článku základní segmenty dle všech bodů výše až na ten poslední, začneme posledním bodem, a to segmentováním dle aktivity na webu.

  1. Segmentace dle aktivity na webu

Segmentace dle aktivity na webu nabízí mnoho variant. Nejedná se pouze o to, kde se váš kontakt po vašem webu pohyboval, ale i zda nakoupil ve vašem obchodě, kdy nakoupil a také co nakoupil.

Pro pokročilé segmentace dle chování kontaktů na webu je třeba mít tarif Marketer+ a propojený svůj web s Ecomailem. Více v integraci.

Pokud již máte integraci zdárně za sebou, můžete se do segmentace dle aktivity na webu pustit. Lze vytvořit podmínky na základě toho, zda kontakt:

1.1. Segmentace dle pohybu na webu

Chcete zjistit, jaké vaše kontakty se pohybovaly na konkrétní stránce na vašem webu? Například na stránce určité kategorie, protože chcete upozornit na nové produkty v této kategorii? Stačí vytvořit segment "Aktivita uživatelů na webu" "Navštívili stránku"

1.2. Segmentace dle pohybu na webu a nákupu

Chcete se zbavit skladových zásob a doprodat jeden konkrétní produkt? Můžete využít kombinace podmínek a vytvořit segment všech kontaktů, které zajímal konkrétní produkt na vašem webu a zároveň si ho ještě nekoupili. 

1.3. Segment Reaktivace zákazníka

Máte zákazníky, kteří v minulosti nakoupili, ale nenakupují v posledním čase? Vytvořte si jejich segment a motivujte je k nákupu.

2. Kombinace základních a pokročilých segmentů

Množství kombinací segmentů je téměř neomezené. Stačí vycházet z předpřipravených podmínek a libovolně je kombinovat.

2.1. Segment Čtou e-maily, ale nenakupují

Chcete zjistit, jakou má váš e-mailing návratnost a kolik kontaktů, které čtou vaše obchodní sdělení i nakupují?

Vytvořte segment dle podmínek "Aktivita uživatelů v kampaních" -> "Otevřel e-mail v jakékoli kampani" -> "Kdykoliv"
A ZÁROVEŇ
"Aktivita uživatelů na webu" -> "Nenakoupili v obchodě" -> -> "Kdykoliv"

Tento segment ukáže všechny kontakty, které alespoň jednou otevřeli e-mail z jedné z vašich kampaní a zároveň nikdy nenakoupili.

2.2. Segment Úspěšnost Welcome kampaně

Jak je známo, nejvíce otevíraná je welcome kampaň, protože adresáti na ni po přidání jejich kontaktů čekají. Více o automatických kampaních se můžete dočíst zde. Pokud si chcete ověřit, kolik kontaktů kliklo ve welcome kampani a nakoupilo, můžete vytvořit tento segment.

Segment ukáže všechny kontakty, které se za poslední čas zaregistrovaly k odběru, klikly ve welcome kampani a také nakoupily. Je zde samozřejmě možnost, že je k nákupu dovedla až následující kampaň a ne pouze welcome. Pokud jste již odeslali nějakou další kampaň, můžete ji ze segmentu vyloučit.

"Datum registrace" zvolíte za posledních několik dní
A ZÁROVEŇ
"Aktivita uživatelů v automatizaci" -> "Otevřel e-mail v automatizaci" a zvolíte welcome automatizaci, kterou máte nastavenou.
A ZÁROVEŇ
"Aktivita uživatelů na webu" -> "Nakoupili v obchodě" -> za několik posledních dní

Tápete, jaký je rozdíl mezi A ZÁROVEŇ a NEBO? Podívejte se na úvod do segmentace.

Našli jste odpověď?