Chcete dát klientovi na výběr, jaká sdělení od vás bude dostávat? Zda by si rád četl o lyžování a dostával novinky o poslední řadě lyží, ale naopak letní sporty a cyklistika ho nezaujala, nebo by rád odebíral sdělení o všech sportech? Dejte zákazníkovi možnost volby už při přihlášení k odběru obchodních sdělení. Vybrat si může jednu variantu, nebo jejich kombinaci. Vždy bude mít možnost preference, tedy daná témata, která mu zasíláte, změnit, nebo se z nich úplně odhlásit.

Nastavení Suscriber preferences ve formulářích, aneb jak dát zákazníkovi možnost výběru

Preference nastavíte v seznamu kontaktů, do kterého sbíráte své kontakty pomocí formulářeOdkaz na přihlašovací stránku“. V tomto formuláři se budou preference zobrazovat.

1. Nejprve zvolíte seznam kontaktů

2. V seznamu kontaktů kliknete na sekci „Skupiny

3. Vpravo nahoře vyberete možnost „Vytvořit novou skupinu“ a otevře se okénko pro tvorbu skupiny, kde si nastavíte libovolné preference

Je možné nastavit několik typů dotazníků jako jsou:

  • Zaškrtávací políčka – výběr jedné, či více variant
  • Přepínače – výběr pouze jedné ze zobrazených variant
  • Výběr – možnost výběru pouze jedné z vyrolovaných variant
  • Nezobrazovat – touto funkcí přidáte neviditelnou poznámku k danému kontaktu (např. zdroj sběru kontaktu – formulář na webu)

4. Jakmile doplníte název skupiny, můžete přidat libovolné množství kategorií

5. Po vytvoření skupiny se všemi preferencemi ji uvidíte přímo ve formuláři kontaktů

Takto mohou vypadat Subscriber Preferences ve formuláři

 

Jak postupovat, když chci vložit výběr kategorií do newsletteru?

Pokud chcete dát zákazníkovi možnost editace jeho preferencí, stačí použít merge tag, podobně jako tomu je u odkazu pro odhlášení, nebo online verze.

Pro vložení odkazu pro editaci preferencí označíte text, v tomto případě „zde“ a kliknete na malou sponku v toolbaru (panelu nástrojů). Vyskočí vám okno, kde do pole url vložíte merge tag:

*|PREFERENCES|*

Je možné i editovat původně vybraný text „zde“ a zda si přejete, aby odkaz vyskakoval v novém okně.

 

 

Práce s kategoriemi u jednotlivých kontaktů

Ke každému kontaktu se připojí taková kategorie, kterou si vybral při zadávání svého e-mailu do formuláře. V detailu kontaktu jsou skupiny vidět přímo v sekci „Skupiny“.

Pokud je jeden kontakt ve více seznamech kontaktů, zobrazí se veškeré kategorie ze všech seznamů. V tomto případě je zákaznice Alena pouze v jednom seznamu kontaktů, a to v seznamu „Na Salaši“. Tento seznam má pouze jednu Skupinu preferencí - „Chci zasílat novinky ohledně:“

Nyní vidíte veškeré preference u každého kontaktu individuálně. Pokud budete chtít vybrat skupinu kontaktů, kteří si vybrali jen jednu kategorii a vidět, kolik kontaktů zadalo danou kategorii, jednoduše ji vysegmentujete. Na tento segment poté odešlete newsletter týkající jen vybrané kategorie. Jak pracovat s kontakty pomocí segmentů se dozvíte zde.

 

Přidávání do skupin přes API

Pokud chcete přidávat kontakty přes API, můžete jej přiřadit k již vytvořené skupině. Vytvářet skupiny přes API v tuto chvíli nelze. Do requestu pak stačí vložit tento kód, kde ID skupiny naleznete buď tím, že si zavoláte daný seznam, který vrátí ID skupin http://api2.ecomailapp.cz/lists/list_id, případně lze v aplikaci zabrouzdat do zdrojového kódu a vyhledáte si data-group=

  "groups": {
    "grp_5a145ee75780f": [
      "Category 1",
      "Category 2"
    ]
  },

Našli jste odpověď?