Po vytvoření seznamu kontaktů můžete kontakty přidat buď importem, nebo můžete přidat kontakt manuálně. Stačí kliknout na příslušný seznam kontaktů a vpravo na "PŘIDAT KONTAKT".
Zobrazí se vám několik Základních polí, které můžete vyplnit. Klíčové je vždy vyplnit e-mail, protože ten je brán jako hlavní kritérium pro nový kontakt. Poté kliknete na uložit. E-mail není možné upravovat a pokud ho vyplníte chybně, nebo si kontakt založí e-mail nový, je třeba kontakt smazat a vytvořit znovu se správným, či aktuálním e-mailem. O historii chování bohužel přijdete, protože ta se vždy váže k e-mailu.
Pokud chcete vidět detail kontaktu, kliknete na daný kontakt a otevře se vám jeho detail.
V této části naleznete také informaci o tom, v jaké preferenční skupině se kontakt nachází.
V přehledu Detail kontaktu vidíte základní informace o kontaktu. Vpravo nahoře můžete kontakt nenávratně smazat.
Níže potom uvidíte Přehled daného kontaktu, Údaje, Aktivity a události, Provedené Nákupy a Poznámky.
V detailu kontaktu naleznete také informaci o tom, v jakých seznamech se kontakt nachází. Po rozkliknutí seznamu se zobrazí, kdy byl kontakt do seznamu přidán, jeho zdroj, kdy byl kontakt odhlášen apod. Kontakt je také možné odhlásit manuálně.
Vidíte zde také informaci o tom, jaký je původní zdroj kontaktu (který se nemění ani po opětovné aktualizaci kontaktu). Mezi hodnotami zdroje kontaktu se může objevit:
api - kontakt byl přihlášen přes API
app - kontakt byl přihlášen manuálně v aplikaci (pomocí funkce "Přidat kontakt" v seznamu kontaktů)
import_HASH* - kontakt byl přihlášen importem, *HASH je identifikační číslo konkrétního importu
pipeline - kontakt byl přihlášen funkcí "Přihlásit do seznamu" v automatizaci
facebook_lead - kontakt byl přihlášen z Facebook Lead Ads
V sekci Údaje naleznete veškeré základní vlastnosti (základní pole), jako jsou jméno, příjmení, adresa, narozeniny, apod. Pro všechny kontakty s jménem (a příjmením) se automaticky vygeneruje oslovení jménem (příjmením), pohlaví a datum svátku. V případě, že je v zemi kontaktu informace o zemi SK, generují se tato pole dle slovenského kalendáře. Ve Vlastnostech vpravo poté můžete vidět štítky a vlastní pole.
V záložce Aktivita a události naleznete veškeré aktivity daného kontaktu
všechny doručené newslettery
nedoručené newslettery
otevření newsletterů
kliknutí v e-mailu
veškeré návštěvy stránek (pokud máte trackovací kód na stránkách a tarif Marketer+)
veškeré vlastní události na stránkách (pokud máte trackovací kód na stránkách a tarif Marketer+)
Pod záložkou Nákupy naleznete veškerý souhrn nákupů, které do Ecomailu k danému kontaktu posíláte. (Pouze pro tarif Marketer+) Ideálně:
Název kategorie
Název produktu
Cena
Datum nákupu
A další
V poslední záložce poznámky si můžete vkládat k jednotlivým kontaktům Poznámky. I dle nich je lze poté segmentovat.