Detail kontaktu

Co všechno vyčtu z detailu kontaktu? Seznamy kontaktů, skupiny, i jeho chování v kampaních.

Kristina Benc avatar
Autor: Kristina Benc
Aktualizováno před více než týdnem

Po vytvoření seznamu kontaktů můžete kontakty přidat buď importem, nebo můžete přidat kontakt manuálně. Stačí kliknout na příslušný seznam kontaktů a vpravo na "PŘIDAT KONTAKT". 

Zobrazí se vám několik Základních polí, které můžete vyplnit. Klíčové je vždy vyplnit e-mail, protože ten je brán jako hlavní kritérium pro nový kontakt. Poté kliknete na uložit. E-mail není možné upravovat a pokud ho vyplníte chybně, nebo si kontakt založí e-mail nový, je třeba kontakt smazat a vytvořit znovu se správným, či aktuálním e-mailem. O historii chování bohužel přijdete, protože ta se vždy váže k e-mailu.

Pokud chcete vidět detail kontaktu, kliknete na daný kontakt a otevře se vám jeho detail.

V této části naleznete také informaci o tom, v jaké preferenční skupině se kontakt nachází.
​​

V přehledu Detail kontaktu vidíte základní informace o kontaktu. Vpravo nahoře můžete kontakt nenávratně smazat.

Níže potom uvidíte Přehled daného kontaktu, Údaje, Aktivity a události, Provedené Nákupy a Poznámky.

V detailu kontaktu naleznete také informaci o tom, v jakých seznamech se kontakt nachází. Po rozkliknutí seznamu se zobrazí, kdy byl kontakt do seznamu přidán, jeho zdroj, kdy byl kontakt odhlášen. Kontakt je také možné odhlásit manuálně.

V detailu kontaktu také uvidíte, kdy byl kontakt založen a kdy proběhla jeho registrace, či double opt-in.

  • Datum založení - datum, kdy byla adresa přidána do účtu v Ecomailu

  • Datum registrace - datum, kdy se kontakt registroval - například při opakované registraci přes formulář bude v tomto poli novější datum, než je datum založení.

  • Datum double opt-in - přesné datum a čas, kdy došlo k potvrzení double opt-in

Vidíte zde také informaci o tom, jaký je původní zdroj kontaktu (který se nemění ani po opětovné aktualizaci kontaktu). Mezi hodnotami zdroje kontaktu se může objevit:

api - kontakt byl přihlášen přes API
app - kontakt byl přihlášen manuálně v aplikaci (pomocí funkce "Přidat kontakt" v seznamu kontaktů)
import_HASH* - kontakt byl přihlášen importem, *HASH je identifikační číslo konkrétního importu

pipeline - kontakt byl přihlášen funkcí "Přihlásit do seznamu" v automatizaci
facebook_lead - kontakt byl přihlášen z Facebook Lead Ads

V sekci Údaje naleznete veškeré základní vlastnosti (základní pole), jako jsou jméno, příjmení, adresa, narozeniny, apod. Pro všechny kontakty s jménem (a příjmením) se automaticky vygeneruje oslovení jménem (příjmením), pohlaví a datum svátku. V případě, že je v zemi kontaktu informace o zemi SK, generují se tato pole dle slovenského kalendáře. Ve Vlastnostech vpravo poté můžete vidět štítky a vlastní pole.

V záložce Aktivita a události naleznete veškeré aktivity daného kontaktu

  • všechny doručené newslettery

  • nedoručené newslettery

  • otevření newsletterů

  • kliknutí v e-mailu

  • veškeré návštěvy stránek (pokud máte trackovací kód na stránkách a tarif Marketer+)

  • veškeré vlastní události na stránkách (pokud máte trackovací kód na stránkách a tarif Marketer+)

Pod záložkou Nákupy naleznete veškerý souhrn nákupů, které do Ecomailu k danému kontaktu posíláte. (Pouze pro tarif Marketer+) Ideálně:

  • Název kategorie

  • Název produktu

  • Cena

  • Datum nákupu

  • A další

V poslední záložce poznámky si můžete vkládat k jednotlivým kontaktům Poznámky. I dle nich je lze poté segmentovat.

Dostali jste odpověď na svou otázku?