Přeskočit na hlavní obsah
IdoSell

Vlastníte e-shop na platformě IdoSell? Integrujte jej s Ecomailem a využijte získaná data pro vaši rozesílku.

Petra Kramlová avatar
Autor: Petra Kramlová
Aktualizováno tento týden

👉 Tato integrace je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

IdoSell integrace

V tomto článku naleznete


1. Co doplněk umožní

  • synchronizace kontaktů z e-shopu do seznamu kontaktů v Ecomailu v reálném čase

    • ti, kteří souhlasí s odběrem newsletteru, mají štítek IdoSell_newsletter

  • přenos objednávek v reálném čase

    • včetně kategorie a stavu objednávky

  • sledování pohybu uživatele na vašem webu pomocí trackovacího kódu

  • odeslání události opuštěného košíku (pro kontakty registrované na webu)

  • spuštění welcome automatizace pro nové kontakty

2. Jak nainstalovat doplněk

  1. Přihlaste se do vašeho účtu v IdoSell a přejděte na stránku Apps -> Lista aplikacji i usług. Vyhledejte Ecomail.

2. Klikněte na "Zainstaluj darmową aplikację".

3. Potvrďte souhlas s podmínkami obchodu s aplikacemi a klikněte na “Kupuję subskrypcję”:

4. Zobrazí se potvrzení o instalaci doplňku:

5. V menu znovu vyberte Apps -> Ecomail.pl


6. Z administrace e-shopu budete přesměrováni na stránku, na které dokončíte napojení. Klikněte na "Kliknij tutaj":

7. Nyní se stačí přihlásit do účtu v Ecomailu. Pokud účet nemáte založený, můžete si jej v tomto kroku vytvořit.

8. Po přihlášení budete přesměrování do sekce Integrace, kde dokončíte napojení. Vyberte seznam kontaktů, do kterých bude IdoSell odesílat data:

9. V ecomailu máte hotovo. Poslední krok napojení je aktivace webhooků.

Přímo v Ecomailu nebo na konci této nápovědy si stáhněte soubor, který budete v IdoSell importovat.

10. V IdoSellu přejděte do: Marketing i integracje -> Webhooki a klikněte na "Import ICF Kampanii":

10. Importujte soubor s webhooky.

A máte hotovo! 🎉

3. Jaké kontakty se do Ecomailu přenášejí?

Kontakty z objednávek z platformy IdoSell se přenášejí na základě oprávněného zájmu. Těmto kontaktům tak dále můžete zasílat obdobnou nabídku produktů nebo služeb pomocí hromadného sdělení. O tom více zde.

Ke kontaktům se přenášejí na základě formy souhlasu s rozesílkou následující štítky:

  • IdoSell –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt provedl registraci nebo nákup na e-shopu

  • IdoSell_newsletter –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt udělil souhlas se zasíláním newsletterů (registrace k odběru novinek)

  • IdoSell, IdoSell_newsletter –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt nakoupil a souhlasil se zasíláním newsletterů

Navíc se ke kontaktům přenáší jazykový kód, který odpovídá jazykové mutaci, jež má e-shop nastavenou.například: IdoSell_pol.

Štítek IdoSell_newsletter se přenáší ve chvíli, kdy mají kontakty v Shoper možnost zaškrtnout zájem o novinky. Pokud tuhle možnost na webu nemáte, kontaktům se štítek IdoSell_newsletter nepřidá.

4. Kontrola prvního propojení

Pokud chcete zkontrolovat správnost přenosu dat, klikněte v horním menu na “Kontakty” a rozklikněte seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci). V seznamu kontaktů naleznete informaci o tom, kolik aktivních kontaktů se v seznamu nachází.

Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka klikněte na libovolnou e-mailovou adresu -> Nákupy. Zde uvidíte přehled provedených nákupů.

5. Jak na opuštěný košík

Využijte události opuštěného košíku v automatizaci a připomeňte svým kontaktům nedokončený nákup. Jedná se o jednu z nejúčinnějších automatizací. Pokud kontakt nedokončí nákup, vytvoří se v Ecomailu vlastní událost, na kterou můžete dále reagovat.

Události se ze IdoSell přenášejí automaticky pro všechny kontakty, které se registrují na vašem webu.

Chcete-li odeslat e-mail s připomínkou opuštěného košíku, pokračujte v nastavení automatizace dle tohoto článku, případně pracujte s přednastavenou automatizací.

6. Nastavení sledování uživatelů

Sledování uživatelů vám umožní sbírat informace o pohybu zákazníků na webu. Díky němu můžete reagovat na prohlížení jednotlivých stránek vašeho e-shopu a personalizovat tak váš e-mailing.

Integrace zajistí implementaci trackovacího kódu do vašeho e-shopu automaticky.

7. Nastavení formuláře pro sběr kontaktů

Informace brzy doplníme.

8. Přidání produktového feedu

Pro vygenerování produktového feedu můžete využít propojení IdoSell s Ceneo nebo Google.

Produktový feed Ceneo

  1. V IdoSell přejděte do sekce Marketing -> Porównywarki cen i katalogi a vyberte konkrétní obchod, pro který budete feed generovat.

  2. Klikněte na "Dodaj nowy serwis" a vyberte službu Ceneo.

  3. Nastavení feedu uložte (v nastavení není nutné provádět změny).

  4. Nyní vyčkejte na vygenerování feedu (to může několik hodin trvat, nejčastěji se feed generuje o půlnoci).

  5. Jakmile je feed vygenerovaný, zkopírujte jeho URL v sekci: Wybierz > Plik eksportu > URL pliku eksportu dla porównywarki.

  6. V Ecomailu přejděte do sekce Produktové feedy -> Přidat nový feed -> vyberte Ceneo a přidejte URL produktového feedu.

  7. Nastavení uložte a máte hotovo 🎉

Produktový feed Google

  1. V IdoSell přejděte do sekce Marketing -> Produkty i reklamy w Google -> Feed produktowy dla Google Shopping do samodzielnego zarządzania reklamami a vyberte konkrétní obchod, pro který budete feed generovat.

  2. Klikněte na "Dodaj nowy serwis" a vyberte zemi, pro kterou feed generujete.

  3. Nastavení feedu uložte (v nastavení není nutné provádět změny).

  4. Nyní vyčkejte na vygenerování feedu (to může několik hodin trvat, nejčastěji se feed generuje o půlnoci).

  5. Jakmile je feed vygenerovaný, zkopírujte jeho URL v sekci: Wybierz > Plik eksportu > URL pliku eksportu dla porównywarki.

  6. V Ecomailu přejděte do sekce Produktové feedy -> Přidat nový feed -> vyberte Google a přidejte URL produktového feedu.

  7. Nastavení uložte a máte hotovo 🎉

Stáhněte si tento soubor pro aktivování webhooků:

Dostali jste odpověď na svou otázku?