👉 Tato integrace je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+
V tomto článku najdete:
Přímo z rezervačního systému Zenamu je možné zasílat hromadné e-mailové zprávy těm skupinkám klientů, kteří jsou přihlášeni na některou vaši lekci, kurz nebo workshop.
Pokud si přejete oslovit všechny vaše klienty hromadně formou hravého a barevného newsletteru a oznámit jim nějakou novinku nebo je pozvat na nově vypsaný kurz, máte možnost využít propojení se službou Ecomail.
Co je potřeba udělat jako první
Založte si účet v Ecomail. Postupujte podle návodu, který vás provede prvními kroky v aplikaci.
Získání API klíče pro integraci se Zenamu
API klíč získáte v administraci Ecomail. Podrobný návod je k dispozici zde.
Jakmile máte svůj Ecomail účet a vytvořený API klíč, přejděte do Zenamu.
v Zenamu administraci se přepnete do Seznamu klientů
Nad tabulkou s přehledem klientů zvolte možnost Integrace s nástroji pro e-mail marketing
V buňce Ecomail klikněte dole na tlačítko Nastavit
Pro propojení Zenamu s Ecomail potřebujete zadat následující údaje:
API klíč získaný podle návodu výše
Jméno odesílatele (e-maily budou odeslány s tímto jménem)
Email odesílatele (e-maily budou odeslány z této adresy)
Adresa pro odpovědi (e-mailová adresa pro odpovědi)
Pro co nejlepší doručitelnost je nezbytné mít vlastní a ověřenou odesílací doménu (e-mail odesílatele nemůže být u služby typu Gmail, Seznam apod.).
Freemailovou adresu (@seznam.cz, @gmail.com, @volny.cz apod.) není možné pro hromadné rozesílání newsletterů využívat. Poskytovatelé e-mailových schránek čím dál více zpřísňují své parametry a newslettery odesílané z freemailových adres blokují nebo zařazují do spam složek.
Co je to doména a jak ji ověřit? Nebo z jaké domény odesílat? Více se dozvíte v nápovědě Ověření domény.
Po kliknutí na tlačítko Uložit je integrace dokončena a ve vašem Ecomail účtu je vytvořen nový seznam kontaktů s názvem Zenamu.com.
Jako aktivní kontakty jsou do Ecomail ze Zenamu nahráni všichni klienti, kteří mají v tabulce u svého jména zaškrtnuto "Zasílat newslettery". Klienti v Zenamu, u kterých zasílání newsletterů zaškrtnuto není, jsou do Ecomail nahráni také, ovšem jejich e-mail je nastaven jako odhlášený.
Odhlášení proklikem z newsletteru - projeví se v Zenamu?
Pokud se klient odhlásí z odběru vašich e-mailů (z odkazu v mailu zaslaném přes Ecomail), Ecomail umožňuje posílat do Zenamu informaci o této změně stavu (přes tzv. webhooky) a změna stavu se pak projeví i ve vaší přehledové tabulce klientů (hodnota ve sloupci "Zasílat newslettery" nebude u klienta zaškrtnuta).
Po úspěšném propojení (po uložení základních údajů v Zenamu - viz výše) získáte adresu webhooku pro Ecomail, kterou si ze Zenamu můžete zkopírovat do Nastavení ve vytvořeném seznamu kontaktů v Ecomail.
Kam adresu ze Zenamu zkopírovat? Vše je opět krásně a srozumitelně popsáno zde v nápovědě Ecomail.
Upozornění: Pro využívání webhooků, tedy pro propisování změny informací o přihlášení/odhlášení směrem z Ecomail do Zenamu, platí následující:
Webhooky fungují v bezplatné verzi Ecomail, pokud máte ve vašem účtu v Ecomail do 200 kontaktů.
V případě překročení tohoto počtu je nutné zakoupit si jeden z placených tarifů (např. Marketer+).
Webhooky jinak nebudou fungovat.
Někdy se stane, že se klient z vaší rozesílky newsletterů již dříve odhlásil, ale za nějaký čas chce newslettery odebírat znovu. V tom případě v Zenamu vyhledáte konkrétního klienta, vedle jeho jména znovu zaškrtnete možnost "Zasílat newslettery" a e-mail klienta v Ecomail je poté znovu veden jako přihlášený. Klient je znovu součástí aktivních kontaktů ve vašem seznamu.
Jaká data o klientech se nahrávají do Ecomail?
křestní jméno a příjmení
e-mail
telefon (pokud existuje)
datum narození (pokud existuje)
Zenamu štítky (pokud jsou u klienta nějaké přiřazeny)
Autor článku: Zenamu, byly provedeny malé změny textace ze strany Ecomailu
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo na e-mail support@ecomail.cz 😊