V tomto článku naleznete, jak můžete snadno spravovat podúčty vašich klientů skrze hlavní agenturní účet. Ukážeme vám, jaké možnosti agenturní účet nabízí a jak jej můžete využít naplno.
Agenturní účet a správa podúčtů
Zaměříme se na:
1. K čemu slouží agenturní účet
Pokud spravujete v Ecomailu (nebo teprve plánujete) více účtů a potřebujete ke všem jednoduchý přístup z jednoho hlavního účtu, využijte v tzv. agenturní účet.
Tento typ účtu je vhodný nejen pro agentury (spravujete účty odlišným klientům), ale také pro všechny, kteří mají dva a více účtů u Ecomailu (např. z důvodu více jazykových mutací).
Díky agenturnímu účtu můžete snadno spravovat rozesílku vašich klientů. Do účtů klientů můžete snadno vstupovat, tvořit kampaně, nastavovat automatizace a provádět další nastavení účtu pro úspěšnou rozesílku.
Fakturace tarifů u jednotlivých podúčtů probíhá odděleně.
Při práci s kreditovými balíčky však můžete kredity snadno alokovat klientům
z hlavního agenturního účtu.
Do účtu se přihlásíte klasickou cestou z webu ecomail.cz. Správu agentury naleznete po prokliku vaší e-mailové adresy v pravém horním rohu, v sekci Správa agentury.
Jak vytvořit agenturní účet
Pokud již pracujete v aplikaci ve vlastním účtu, nemusíte pro vytvoření agenturního účtu zakládat nový účet. Agenturní účet může být jakýkoliv existující účet.
Pokud účet zatím nemáte, vytvořte si ho na našem webu. Přepnutí do agenturního účtu provede naše podpora na vaši žádost – stačí nás kontaktovat přímo z aplikace v sekci Správa účtu -> Uživatelé, poslat zprávu přes chat nebo support@ecomail.cz.
✍️ Do žádosti o vytvoření agenturního účtu napište:
název účtu
e-mailovou adresu, pod kterou se do účtu přihlašujete
Domluvíme se na dalších krocích a poskytneme vám doplňující informace.
2. Správa agentury
Ve správě samotné agentury máte možnost agenturní účet personalizovat. Můžete zde:
zvolit název účtu
nahrát logo vaší agentury
nastavit barvu horní lišty, která se zobrazí v podúčtech, které agentura bude spravovat.
Díky klientskému pop-up oknu můžete vašim klientům zobrazit po prokliknutí horní lišty libovolné informace. Uvádějte zde například kontaktní údaje, nebo jiná důležitá sdělení.
Tlačítkem Zobrazit náhled pop-up okna si poté můžete prohlédnout, jak se okno zobrazí vašim klientům.
3. Správa klientů
V záložce Klientské účty můžete vytvořit nové podúčty, do kterých se budete přihlašovat z agenturního účtu. Podúčty mají stejné vlastnosti jako klasické účty. Můžete se do nich tedy přihlásit a spravovat tyto účty jménem vaší agentury.
Jakmile se do podúčtu klienta přihlásíte, automaticky se vaše e-mailová adresa přidá mezi uživatele daného účtu.
4. Vytvoření nového podúčtu
Pro vytvoření nového účtu, který bude automaticky přiřazený pod správu agentury, klikněte na Vytvořit nový účet v záložce Správa agentury.
Zde vyplňte následující:
Název nového účtu – pod tímto názvem bude možné se do účtu přihlásit. Název účtu při rozesílce nijak nefiguruje.
Jméno účtu – pojmenování klienta, které slouží pouze pro váš přehled.
Typ účtu – na výběr máte tarifový nebo kreditový účet. Rozdíly mezi těmito typy účtů jsme pro vás popsali v této nápovědě.
Přístupy z agenturního účtu – zvolte, jestli všichni uživatelé z agenturního účtu, budou mít přístup do tohoto podúčtu (volba "Nastavit všem"), nebo nastavíte oprávnění pouze některým uživatelům (volba "Manuálně")
Po vytvoření nového účtu se tento účet zobrazí ve správě vaší agentury. Nyní se můžete do účtu jednoduše přihlásit přímo z agenturního účtu.
5. Přiřazení existujícího účtu do správy agentury
Pro zařazení účtu do správy agentury provede naše podpora na vaši žádost – stačí nás kontaktovat na support@ecomail.cz Jedná se o bezpečností opatření s cílem předejít případnému zneužití účtů.
✍️ Do žádosti o přiřazení podúčtu napište:
název agenturního účtu, pod který má být účet zařazen
název účtu, ze kterého přiřazením vznikne podúčet
a) V ideálním případě nás kontaktuje uživatel s oprávněním Majitel účtu, tedy zástupce klienta. Na základě této zprávy můžeme účet zařadit pod správu agentury obratem
Vyčkat na souhlas klienta (Majitele účtu) musí naše podpora v situacích:
b) Pokud nás kontaktujete přímo vy, jakožto agentura. Zástupce klienta v tomto případě přidejte do kopie e-mailu, aby měl o napojení účtů informace.
c) Pokud klient v kopii není, zprávu mu přepošlete.
Až na základě vyjádření písemného souhlasu ze strany klienta můžeme účty napojit.
6. Odpojení podúčtu od agentury
Ukončili jste spolupráci s klientem nebo přístup do podúčtu nepotřebujete? Podúčet ze správy agentury odeberte a předejte jeho správu přímo klientovi. Pro odpojení účtu nám napište na support@ecomail.cz
✍️ Do žádosti o odpojení účtu nám napište:
název agenturního účtu
název podúčtu, který budeme ze správy odebírat
do kopie přidejte e-mail Majitele účtu, aby o odebrání účtu věděl
7. Přístup do podúčtů
Pokud máte externí spolupracovníky (např. grafik), odešlete jim pozvánku pouze do účtu toho klienta, ke kterému se projekt vztahuje. Po dokončení spolupráce je můžete jednoduše odebrat, čímž zajistíte, že budou mít přístup pouze k relevantnímu projektu a ne k jiným účtům.
Při pozvání nového uživateli ke spolupráci v agenturním účtu nastavte oprávnění pro konkrétního uživatele a společně s ním také výčet účtů, do kterých má přístup.
Doporučujeme v klientských podúčtech dělat pravidelně revizi a přístupy a oprávnění hlídat.
8. Vlastnosti účtu
Kliknutím na možnost Vlastnosti účtu vidíte veškeré důležité informace podúčtu, jako je API klíč potřebný k integraci nebo typ účtu.
Pro lepší přehled si můžete účet klienta pojmenovat a můžete k němu také nahrát speciální obrázek.
💡TIP: Klient vlastní pojmenování ani obrázek neuvidí.
9. Alokace kreditů pro jednotlivé podúčty
Proklikem skrze vlastnosti účtu můžete kreditovým účtům alokovat kredity, kterými hlavní, agenturní účet disponuje. Stejnou cestou můžete alokovat také SMS kredity pro rozesílku SMS kampaní.
Kredity můžete podúčtu také odebrat a přiřadit je zpět pod agenturní účet.
10. Vstup do podúčtů
Skrze tlačítko přihlásit se můžete snadno vstoupit do podúčtů, které spravujete.
Po přihlášení do účtu spravovaného agenturou uvidíte zabarvenou část horní lišty. Pro snadné přepínání mezi účty můžete nově využít speciální položku v levé části horní lišty. Nově se díky horní liště můžete přihlásit také zpět do vašeho agenturního účtu.
💡TIP: Klient po přihlášení do svého účtu tuto lištu neuvidí.
V podúčtu klienta vidíte, kdo účet spravuje. Kliknutím na logo agentury se zobrazí klientské pop-up okno, které vyobrazí informaci, kterou definujete ve Správě agentury.
11. Přenos šablony z jednoho účtu do dalších
Pro jednoduchý přenos šablon mezi účty můžete šablonu jednoduše Exportovat a do vybraného účtu ji nahrát dle tohoto postupu.
Šablonu můžete do podúčtů snadno přenést také díky volbě Kopírovat do podúčtů.
U vybrané šablony se zobrazí nabídka, do kterého účtu šablonu kopírovat.
12. Výhody pro agentury
Agenturám, které mají zkušenosti se správou e-mailingu a pravidelně k nám přivádějí nové klienty, nabízíme výhody. Chcete se dozvědět podrobnosti o možné spolupráci a našem provizním systému?
Ozvěte se naší Partner Specialist 💌 zuzka@ecomail.cz
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊