Založení účtu v Ecomailu je zdarma, registraci proveďte na našem webu. Pokud překročíte limity pro bezplatné využívání aplikace, je třeba zakoupit placený program.
Který je pro vás vhodný a podle čeho se rozhodnout? Všechny odpovědi najdete níže. 👇
Předplacený tarif nebo kreditový balíček
V tomto článku se dozvíte:
1. Jak vyzkoušet Ecomail zdarma?
Abyste mohli využívat bezplatnou verzi aplikace Ecomail a aktivně v ní zasílat e-maily, můžete mít v účtu nahráno max. 200 kontaktů a zároveň můžete odeslat max. 200 e-mailů měsíčně (např. lze odeslat 1x měsíčně kampaň na 200 e-mailových adres či 4x měsíčně na 50 e-mailových adres apod).
V okamžiku, kdy by Vaše databáze přesáhla počet 200 kontaktů/vyčerpali byste limit 200 e-mailů měsíčně, je nutné přejít do některého placeného programu, abyste mohli v rozesílce pokračovat.
V takovém okamžiku si pak můžete zakoupit vybraný tarifový či kreditní balíček buď přímo kreditní kartou z vašeho účtu (v sekci Správa účtu -> Platby a kredity) nebo nás můžete kontaktovat a rádi vám vystavíme zálohovou fakturu.
2. Jaké jsou placené programy v Ecomailu a jaký je mezi nimi rozdíl?
V Ecomailu můžete pracovat v tarifním nebo kreditovém programu.
A) KREDITOVÝ BALÍČEK
Kreditový program se hodí při:
jednorázové nebo příležitostné rozesílce
krátkodobém užívání aplikace
Vybírat můžete z 5 balíčků, které najdete uvedené i s jejich cenami jak v ceníku na webu, tak po přihlášení v aplikaci:
Do databáze v kreditovém programu můžete nahrát neomezené množství kontaktů. Je jen na vás, jaký z nabízených kreditových balíčků si zakoupíte; může klidně obsahovat více či méně kreditů, než kolik máte zrovna v účtu nahraných kontaktů.
Při rozesílce pak platí pravidlo, kdy:
1 jednotlivý odeslaný e-mail = 1 kredit
To znamená, že pokud odešlete kampaň na 500 kontaktů, odečteme vám 500 kreditů.
Platnost kreditů je neomezená a kreditové balíčky můžete dokupovat dle potřeby.
❗Při přechodu z kreditového na tarifní program je standardně potřeba zbývající kredity dočerpat.
Kreditové balíčky obsahují pouze základní funkce pro práci v aplikaci:
💡TIP: Jaké funkce jsou dostupné v kreditovém programu, najdete v našem ceníku -> v sekci Porovnání funkcí a tarifů.
B) TARIF
Tarifní program využijte, pokud se chystáte rozesílku realizovat:
pravidelně (alespoň 1× za měsíc)
dlouhodobě
V počtu odeslaných e-mailů nejste nijak limitováni.
Cena tarifů se odvíjí od zvoleného typu tarifu (Profi/Marketer+) a od počtu aktivních kontaktů, které máte nahrané v databázi. Aktivní je takový kontakt, který je v Ecomailu přihlášen k rozesílce = je příjemcem vašich kampaní. Za odhlášení či odražené kontakty neplatíte. Podrobněji se druhům kontaktů v Ecomailu věnujeme v tomto článku.
Platba probíhá pravidelně ve zvolené frekvenci. Zvolit můžete měsíční nebo roční frekvenci plateb.
💡TIP: Roční platba je výhodnější, oproti měsíční platbě ušetříte za 2 měsíce užívání tarifu.
Počet kontaktů v databázi se v průběhu užívání aplikace může měnit -> např. budete sbírat nové kontakty či se vám budou některé kontakty odhlašovat apod. Stejně tak se můžete rozhodnout změnit i typ tarifu nebo změnit frekvenci plateb. V takovém případě je možné tarif upravit – přesný postup popisujeme v této sekci článku. 👇
Pokud se rozhodnete tarif již dále nevyužívat, je také možné ho zrušit – po splnění podmínek pro jeho zrušení. O zrušení tarifu se dočtete více níže. 👇
Tarif PROFI
V tarifu Profi můžete využívat základní funkce aplikace, jako je editor pro tvorbu šablon a formulářů, možnost základní segmentace kontaktů či populární jednoduché automatizace (např. uvítací automatizace, přání k svátku). V čem spočívá síla automatizací, se dozvíte zde.
Více informací k nabízeným funkcím tarifu Profi najdete v našem ceníku.
Tarif MARKETER+
Obsahuje stejné funkce jako tarif Profi, ovšem je rozšířen o pokročilejší funkce, které využijí zpravidla e-shopaři (integrace s e-shopovými platformami, produktové feedy pro snadnější vložení produktů do šablony kampaně, pokročilou segmentaci dle nákupů nebo oblíbené automatizace reagující na nákupní chování kontaktua jeho pohyb na webu: např. opuštěný košík).
Navíc nabídne funkce, jako je propojení s Facebookem nebo webtracking (např. sledování prohlížených produktů či vlastních vámi definovaných událostí). Nemusíte tak být pouze e-shop, abyste tento tarif využili. 😊 Vše o tarifu Marketer+ najdete v tomto samostatném článku.
2. Podle čeho se při výběru rozhodnout?
Zásadní je při výběru placeného programu frekvence rozesílky.
Pokud např. plánujete odeslat pouze jednu kampaň – informaci o otevření pobočky nebo o změně pracovní doby – a víte, že další kampaň v dohledné době neodešlete, bude pro vás vhodný některý z kreditových balíčků. Stejně tak, pokud Ecomail plánujete využívat pouze sporadicky/nárazově.
Jestliže ale víte, že kampaně budete posílat pravidelně (v tomto případně za pravidelnou rozesílku považujeme min. 1 rozesílku měsíčně), bude pro vás cenově výhodnější tarif.
💡TIP: Stejně tak se tarif hodí v případě, pokud budete odesílat e-maily z automatizací. Vyhnete se tak riziku, kdy vám kredity dojdou a než si stihnete kredity dokoupit, e-maily z automatizací se přestanou posílat.
Zvažte také, jak plánujete s Ecomailem pracovat a jaký typ obsahu si přejete zasílat -> budete odesílat jednoduchá informačních sdělení, nebo byste rádi využívali i pokročilé funkce aplikace a pracovali pro větší personalizaci rozesílky třeba s daty o nákupech vašich kontaktů?
V takovém případě by pro vás mohl být vhodný tarif Marketer+ i pokud jinak neplánujete pravidelnou rozesílku.
3. Jaké jsou možnosti platby?
Pokud jste si vybrali jednu z možností placeného programu, platbu provedete buď platební kartou přímo v sekci Správa účtu -> Platby a kredity. Zvolte typ programu, počet kontaktů v databázi a frekvenci plateb (v případě kreditů místo toho volíte konkrétní kreditový balíček z nabídky).
💡TIP: Nezapomeňte si nejprve ve svém účtu vyplnit fakturační údaje -> v sekci Fakturační a kontaktní údaje. Jen tak zajistíte, že se vám tyto údaje zobrazí i na faktuře.
Nebo vám vystavíme fakturu pro platbu převodem. V tomto případě kontaktujte podporu na support@ecomail.cz
Typ platby je také možné v budoucnu změnit (např. přejít z platby na fakturu na platbu kartou) -> v takovém případě prosím kontaktujte naši podporu, která vám ráda se změnou pomůže.
4. Nabízíte výhodnější ceny?
V případě nákupu tarifu na celý rok získáte cca dva měsíce zdarma. Zaplatíte tak místo 12 měsíců cenu pouze za 10 měsíců. Slevu získáte při platbě kartou i v případě platby na fakturu.
Jste nezisková organizace? Zašlete nám na support@ecomail.cz potvrzení o vaší činnosti (např. formou výpisu z obchodního rejstříku) a získáte slevu 50 % na vybraný tarif nebo kreditový balíček.
POZOR: Slevu pro neziskové organizace lze uplatnit pouze na vystavenou fakturu z naší strany. Nikoliv při platbě kartou.
5. Jaké jsou možnosti úpravy tarifu?
Předplacený tarif je možné také upravovat – např. změnit tarifní limit, typ tarifu či frekvenci platby. Konkrétní postup a podmínky se mohou lišit podle toho, jakou využíváte platební metodu.
1) Změna tarifního limitu nebo typu tarifu (= navýšení/snížení tarifu)
💳 U platby kartou si můžete tarif zvýšit či snížit ze své strany kdykoliv si budete přát v sekci Správa účtu -> Platby a kredity. Zvolte si tarifní limit, typ tarifu a platební frekvenci.
Pokud tarif navyšujete, doplatek se vám dopočítá automaticky na platebné bráně -> půjde o poměrnou částku do konce vašeho aktuálně předplaceného tarifního období. Při snížení tarifu vám poskytneme odpovídající slevu na další předplacené období (až se bude z karty strhávat další pravidelná platba, bude na úhradu využit přeplatek vzniklý při snížení).
📑 Pokud platíte na fakturu, je potřeba nás pro upravení tarifu kontaktovat -> navýšení tarifu můžeme provést obratem a poté vám jen pošleme doplatkovou fakturu. Snížení tarifu je však možné u platby na fakturu standardně provést až od dalšího tarifního období.
2) Změna frekvence platby (z měsíční platby na roční či naopak)
💳 U platby kartou si můžete platební frekvenci upravit ze své strany kdykoliv si budete přát v sekci Správa účtu -> Platby a kredity. Zvolte si tarifní limit i typ tarifu a poté změňte frekvenci kliknutím na tlačítko "měsíční platba"/"roční platba". V závislosti na situaci se vám v účtu vytvoří přeplatek, z něhož budou strhávány další platby, nebo bude naopak potřeba určitou částku doplatit.
📑 Pokud platíte na fakturu, je potřeba nás pro nastavení změny kontaktovat -> zároveň platí, že frekvenci vám můžeme upravit vždy až od dalšího tarifního období.
Pokud máte např. aktuálně předplacen měsíční tarif od 21. 10. do 20. 11. 2025, je možné přejít na roční tarif po skončení tohoto předplaceného měsíce; fakturaci vám tak na vaši žádost upravíme tak, aby se vám další faktura vygenerovala pro období od 21. 11. 2025 do 20. 11. 2026.
6. FAQ
a. Co když všechny kredity nevyužiji, přijdu o ně?
Jestliže při rozesílce využijete pouze část zakoupených kreditů, zbylé vám v účtu zůstanou. Využijete je například v rozesílce další. Kredity nemají žádnou dobu expirace, tudíž o ně nepřijdete.
b. Co se zbývajícími kredity, pokud chci přejít z kreditů na tarif?
Standardně je třeba zbývající kredity před přechodem na tarif dočerpat, jinak propadají. Následně kontaktujte naši podporu, přepneme váš účet do kreditového programu a situaci spolu dořešíme. 👍
c. Jak postupovat, pokud chci přejít z tarifu na kredity?
Přechod na kreditový program je možný, a to vždy na konci aktuálně předplaceného tarifního období.
Nejprve je potřeba tarif zrušit a po skončení tarifního období je pak možné si zakoupit vybraný kreditový balíček přímo v aplikaci nebo vám rádi vystavíme zálohovou fakturu. Kontaktovat nás za tímto účelem můžete na adrese support@ecomail.cz.
d. Kdy mohu tarif zrušit / přerušit?
Mrzí nás, že si tarif přejete zrušit, ale vaše rozhodnutí respektujeme. Tarif je možné ukončit v okamžiku, kdy jste splnili min. dobu jeho využívání. V případě měsíční frekvence platby dle našich obchodních podmínek platí, že tarif lze přerušit poté, co v něm pracujete min. tři po sobě jdoucí kalendářní měsíce. Pokud tarif hradíte s roční frekvencí plateb, předplatné lze přerušit až na konci účetního období (po uplynutí dvanácti předplacených měsíců).
Tarif můžete zároveň přerušit maximálně 1x za kalendářní rok.
Pokud máte tendenci tarif rušit opakovaně, protože nerozesíláte tak často, zvažte nákup kreditového balíčku, který se hodí, když rozesíláte spíše nárazově či sezonně.☝️
Zrušení předplatného může provést naše podpora (napište na support@ecomail.cz), případně si můžete tarif zrušit také ze své strany přímo v aplikaci, v sekci Správa účtu -> Platby a kredity (po kliknutí na tlačítko "Navýšit nebo změnit" -> poté na tlačítko "Zrušit předplacený tarif").
Zrušení tarifu vyžaduje aktivní krok z vaší strany: tedy zrušení tarifu přímo v aplikaci nebo kontaktování naší zákaznické podpory. Sám od sebe tarif ani vlivem vaší dlouhodobé neaktivity nezruší.
Po zrušení tarifu bude váš účet převeden zpět do bezplatné verze. Všechna data zůstanou v účtu uložena po dobu jednoho roku, omezena bude pouze možnost rozesílky (a to limity bezplatné verze). Pokud se však rozhodnete začít Ecomail opět využívat, můžete si tarif bez potíží znovu zakoupit.
Pokud se nicméně během jednoho roku od převedení do bezplatné verze do účtu nepřihlásíte, účet smažeme spolu se všemi daty. V opačném případě bude účet pro vás i nadále dostupný. O případném smazání účtu jsou všichni administrátoři účtu a jeho majitel dopředu informováni prostřednictvím série e-mailů.
e. V jakém programu lze využívat transakční e-maily?
Funkce transakčních e-mailů je dostupná v:
– kreditovém programu
– placeném tarifu Marketer+
f. Kde najdu podrobný výčet funkcí podle předplaceného programu?
Celkový přehled funkcí v placených programech naleznete v ceníku na webu (mrkněte do sekce Porovnání tarifů a funkcí).
g. Co dělat v situaci, kdy byl pokus o platbu kartou neúspěšný?
Nejčastějším důvodem bývá skutečnost, že na kartě není dostatek finančních prostředků; přesáhli jste platební limit nastavený pro danou kartu/bankovní účet; nebo kartě, kterou máte v účtu nastavenou jako výchozí, skončila platnost (expirovala).
Pokud si nejste jistí, ozvěte se nám na adrese support@ecomail.cz – naše podpora může v systému ověřit konkrétní důvod, proč chyba při platbě vznikla, a navést vás, jak dále postupovat. 👍
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊




