Rádi byste svým zákazníkům udělali radost a ke dni jejich svátku nebo narozenin jim zaslali e-mail s blahopřáním? Není nic snadnějšího, než k tomuto účelu vytvořit automatizaci, která bude blahopřání odesílat za vás.

Tyto automatizace vám pomohou budovat vztah s vašim zákazníkem.

TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu - využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.

K svátkům umíme automaticky přát kontaktům z ČR.
Pokud mají v poli "Země" příslušnou hodnotu, popřejeme podle příslušného kalendáře také kontaktům ze Slovenska [hodnota SK], Maďarska [hodnota HU] a Finska [hodnota FI].

Co je potřeba, abychom mohli kontaktům popřát k jejich významnému datu?

V databázi kontaktů v Ecomailu musí být uvedeno:

  • křestní jméno - díky kterému náš systém automaticky vygeneruje datum svátku, oslovení a pohlaví.

  • datum svátku/narození - ve tvaru MM-DD

  • informace o národnosti - v předdefinovaném poli země (u CZ kontaktů automaticky), pokud se jedná o jiné než české kontakty

Společně s e-mailovou adresou je tak u jiných než českých kontaktů nutné importovat i hodnotu země, např. “SK” nebo “HU” pro toto pole. Tak aplikace vygeneruje datum svátku a oslovení relevantně podle dané země.


Příklad importu kontaktu:

Zde importujeme e-mail se jménem Daniela, ze Slovenska.
V druhém kroku importu při výběru kategorií pro jednotlivé hodnoty:

Detail kontaktu po importu - kde je viditelné správné datum svátku pro jméno "Daniela" ze slovenského kalendáře, které aplikace automaticky vygeneruje z hodnot "jméno" a "země".


Co když zapomenu importovat hodnotu do pole “Země”?

Pokud importujete kontakty bez hodnoty v poli “země”, jsou automaticky považovány za české. Jestliže tedy jejich jméno existuje v českém kalendáři, dojde automaticky k vygenerování nejen data svátku, ale také vokativu a pohlaví.

V případě, že jste chtěli vygenerovat data svátků např. pro Slovensko, ale zapomněli jste importovat hodnotu “SK” do pole “Země”, stačí kontakty importovat opětovně i s touto hodnotou a zaškrtnout pole “U nalezených kontaktů aktualizovat údaje”:

Poté nám napište na náš online chat nebo na e-mail support@ecomail.cz, abychom smazali původní vygenerovaná data (datum svátku, pohlaví, vokativ) a Vy tak mohli spustit detekci nanovo.

Jak vytvořit Automatizaci?

Jako první vytvořte šablonu, kterou budete v automatizacích odesílat. Šablony mohou vypadat například takto:

TIP: Jak přidáte oslovení vašeho zákazníka do šablony se dozvíte v tomto článku.

Pokud již máte šablonu vytvořenou, tak v hlavním přehledu účtu kliknete na sekci “Automatizace” → kde následně kliknete na “Nová automatizace” a zobrazí se vám tato nabídka:

Jako název můžete použít například “Svátková / Narozeninová kampaň” (název slouží pro váš přehled).

Poté je potřeba vybrat frekvenci spouštění automatizace. Pro svátkovou a narozeninovou kampaň se vybírá “Spustit několikrát”, protože v tom případě se automatizace spustí vždy, když uživatel splní podmínku (trigger), i když v minulosti již tuto automatizaci dokončil.

To znamená, že kontaktům budete přát každý rok a ne pouze poprvé.

Další další krok je připojení seznamu kontaktů, na který má být automatizace navázána.

Triggerem / spouštěčem Automatu je “Nastane výročí data”, kde vybíráte pole typu "datum" a to buďto svátek nebo narozeniny. Jako další akci můžete vybrat odeslání e-mailu.

Automatizace pak mohou vypadat následovně:

1. Svátková Automatizace

2. Narozeninová Automatizace

V automatizacích samozřejmě můžete využít také slevové kupóny, díky kterým zákazníkům nabídnete slevu na další nákup.

Více o slevových kupónech v automatizaci se dozvíte v tomto článku.

Výsledky kampaně naleznete v reportu Automatizací

Nemáte na vytváření automatizací čas? Rádi vám je vytvoříme na míru. Stačí nás kontaktovat na adrese support@ecomail.cz.

Našli jste odpověď?