Přeskočit na hlavní obsah

Sleva na první nákup pro nové kontakty

Povzbuďte nově přihlášené kontakty k jejich prvnímu nákupu –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ pošlete jim automaticky individuální slevu.

Anna Šilhanová avatar
Autor: Anna Šilhanová
Aktualizováno před více než měsícem

Máte na webu formulář pro sběr kontaktů nebo odkaz pro registraci uživatelů k odběru novinek z vaší firmy? Oslovte tyto nováčky v mailing listu speciální slevou k nákupu u vás na e-shopu a motivujte je tak, aby provedli svou první objednávku.

V tomto článku naleznete:


💡TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.

1. Na jaké kontakty se automatizace spustí?

Tato automatizace se bude spouštět na zcela nové kontakty ve vaší databázi, které se v seznamu zatím zdřívějška nenachází.

Uživatelé se mohou k odběru přihlásit třeba přes registrační formulář na vašem webu nebo je můžete do aplikace naimportovat ručně (nezapomeňte zaškrtnout v posledním kroku importu: “spustit automatizace”).

2. Jak automatizaci se slevou na první nákup nastavit?

💡TIP: Pokud ještě s tvorbou automatizací nemáte zkušenosti, doporučujeme vám si nejprve projít článek Jak tvořit a spravovat automatizace -> ten vám pomůže se zorientovat v builderu automatizací a všech dostupných možnostech.

Pro automatizaci doporučujeme nastavit frekvenci spuštění “pouze jednou”; takto si pojistíte, že nebude sleva na první nákup odeslána kontaktu nikdy znovu (vzhledem k tomu, že se mu má poslat pouze na první nákup).

Automatická kampaň začíná typicky triggerem Přihlásí se do seznamu, který reaguje na registraci nových kontaktů.

V druhém kroku můžete odlišit kontakty podle toho, jaký je jejich zdroj.

Ke kontaktům se propisují defaultní názvy zdrojů dle toho, jakým způsobem se do seznamu přihlásily -> seznam těchto názvů i s vysvětlením jejich významu najdete v tomto článku. V některých případech si můžete z vaší strany nastavit, jaký zdroj se kontaktům propíše (např. lze definovat unikátní název zdroje pro kontakty z určitého formuláře).

Na základě zdroje můžete ve více různých větvích automatu každému kontaktu poslat jinou slevu (tj. jiný slevový kód z různých složek):

V této slevové automatizaci můžete všem kontaktům buď odesílat stejný univerzální kód nebo využít individuálních slevových kupónů, které bude aplikace propisovat každému kontaktu zvlášť.

3. Jak můžete poslat každému příjemci jiný slevový kupón?

Nejprve si na vašem e-shopu vygenerujte unikátní slevové kupony a nahrajte je do Ecomailu (v sekci účtu Další -> Slevové kupóny).

V šabloně automatizace poté jen použijete speciální merge tag, který vám umožní každému kontaktu propsat unikátní kupón z dané složky se slevovými kupóny. Celý postup, jak nastavit odesílání individuálních slevových kupónů, popisujeme v tomto článku.

Unikátní slevové kupóny jsou k dispozici v tarifu Marketer+. 👈


4. Co s kontakty, které sbíráme z Facebook Lead Ads?

Pokud máte nastavenou integraci s Facebookem a v rámci reklamní kampaně na sběr kontaktů Lead Ads se vám kontakty synchronizují do Ecomailu, můžete je také oslovit v rámci welcome kampaně a zaslat jim třeba právě slevu na první nákup.

Postačí ve scénáři pracovat s podmínkou pro kontrolu zdroje kontaktů, díky které můžete na kontakty odesílat odlišný druh sdělení dle toho, odkud kontakt pochází.

Kontakty z FB Lead Ads se do Ecomailu propíší s defaultním zdrojem facebook_lead, podmínka pro kontrolu tohoto zdroje pak může vypadat takto:

5. Co s kontaktem, který slevový kupón nevyužije?

Pokračujte dále ve vytvořeném stromu automatizace a po kroku odeslání prvního e-mailu se slevou. Přidejte akci čekání a poté podmínku na kontrolu, zda nákup provedl. A pokud ne, můžete kontaktům poslat připomínku, že jejich sleva stále platí a vyzvat je k návštěvě e-shopu.

Takto by mohl vypadat finální strom automatizace 👇

Posledním tipem pro tuto automatizaci je nepovinné nastavení vyloučení všech, kteří již nakoupili. Na začátek automatizace po triggeru přidejte podmínku pro kontrolu nákupu, aby se automat pro ty, kteří již nakoupili, ukončil a neposlala se jim sleva:

💡TIP: ​Nejsou pro vás tyto scénáře dostačující a chtěli byste si nechat vytvořit automatizaci na míru od nás?

Rádi vám se vším pomůžeme, stačí nám jen zaslat poptávku přes formulář Automatizace na míru.

Dostali jste odpověď na svou otázku?