Máte na webu formulář pro sběr kontaktů nebo odkaz pro registraci uživatelů k odběru novinek z vaší firmy? Oslovte tyto nováčky v mailing listu speciální slevou k nákupu u vás na e-shopu a motivujte je tak, aby provedli objednávku.

Na jaké kontakty se automatizace spustí?

Tato automatizace se bude spouštět na úplně nové kontakty ve vaší databázi. Uživatelé se mohou k odběru přihlásit třeba přes registrační formulář na webu nebo je můžete do aplikace naimportovat (nezapomeňte zaškrtnout v posledním kroku importu: “spustit automatizaci”).

Jak automatizaci se slevou na první nákup nastavit?

Pro automatizaci můžete nastavit frekvenci spustit “pouze jednou”, takto si pojistíte, že nebude sleva na první nákup odeslána kontaktu nikdy znovu (vzhledem k tomu, že se mu má poslat pouze na první nákup). Automatická kampaň začíná typicky triggerem (spouštěčem) - Uživatel se přihlásí do seznamu kontaktů.

V druhém kroku po spouštěči Automatizace můžete rozlišit, z jakého zdroje kontakt přichází. Máte-li na webu formulářů více, v jejich editaci (v sekci nastavení formuláře) můžete nastavit, jaký zdroj bude kontaktu připsán.

Zdrojem může být třeba pop-up, registrace, poptavka, facebook atd. Podle toho si v druhém kroku Automatizace nastavíte podmínku a ve více různých větvích automatu každému můžete poslat jinou slevu (tj. jiný slevový kód z různých složek).

V této slevové automatizaci můžete buď všem kontaktům odesílat stejný univerzální kód např. Vanocesleva2020 nebo využít individuálních slevových kupónů, které bude aplikace propisovat každému kontaktu zvlášť.

A jak můžete poslat každému příjemci jiný slevový kupón?

Není to vůbec těžké, soubor s kupóny, které budou u vás v e-shopu platit, nahrajete do Ecomailu do sekce slevové kupóny a v šabloně automatizace poté jen použijete merge tag, který je vám vygenerován ve složce slevových kupónů. Celý postup, jak nastavit odesílání individuálních slevových kupónu naleznete >> zde. Unikátní slevové kupóny jsou k dispozici v tarifu Marketer+.

A co s kontakty, které sbíráme z Facebook Lead Ads?

Pokud máte nastavenou integraci s Facebookem a v rámci reklamní kampaně na sběr kontaktů Lead Ads se vám kontakty synchronizují do Ecomailu, tak určitě můžete tyto kontakty oslovit buď v rámci Welcome kampaně nebo zaslat slevu na první nákup. Do slevové automatizace stačí přidat podmínku na správný zdroj: facebook_lead

TIP: Slevu na první nákup můžete registrovaným poslat nejen v e-mailu, ale také jako zprávu do FB Messengeru (pokud jste zvolili možnost univerzálního slevového kódu stejného pro všechny, merge tag nelze použít pro zprávu na Messenger).

Pro odesílání zpráv do Messengeru je potřeba mít propojený FB s Ecomailem, postupujte podle návodu v tomto článku. Použitím dalšího marketingového kanálu se zvýší šance, že u vás kontakty nakoupí. Krok odeslání zprávy do Messengeru naleznete v editaci Automatizace v sekci “akce”.

A co s kontaktem, který slevový kupón nevyužije?

Pokračujte dále ve vytvořeném stromu Automatizace a po kroku odeslání prvního e-mailu se slevou >> přidejte akci čekání a poté podmínku na kontrolu, zda nákup provedl. A pokud ne, tak jim můžete poslat připomínku, že jejich sleva stále platí a vyzvat je k návštěvě e-shopu.

Takto by mohl vypadat finální strom Automatizace →

Posledním tipem pro tuto automatizaci je nepovinné nastavení vyloučení všech, kteří již nakoupili. Na začátek automatizace po triggeru přidejte podmínku pro kontrolu nákupu, aby se automat pro ty, kteří již nakoupili, ukončil a neposlala se jim sleva.

A kde najdu statistiky z této Automatizace? Tyto reporty nenajdete v záložce reporty, jak jste zvyklí z běžných rozesílek, ale přímo u dané automatizace >> v sekci Aktivity. Více k reportům automatizací si přečtete → tady.

Pokud byste si přáli tento druh automatické kampaně vytvořit na míru i s dalšími možnostmi, tak nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz.

Našli jste odpověď?