Všechny sbírky
Automatizace
Modelové příklady automatů
Přednastavené scénáře pokročilých automatizací
Přednastavené scénáře pokročilých automatizací

V této nápovědě vás seznámíme s přednastavenými scénáři pokročilých automatizací a jejich nastavením.

Andrea Fuxova avatar
Autor: Andrea Fuxova
Aktualizováno před více než týdnem

K původním nejpoužívanějším automatizacím jsme pro vás připravili 6 dalších scénářů pokročilejších automatizací (včetně šablon):

Nevíte, jak si automatizace dle přednastavených scénářů připravit a spustit?
Podívejte se na tuto nápovědu >>


⚠️ UPOZORNĚNÍ: Scénáře, které jsou spouštěny triggery Nakoupí a Spustit opakovaně, nebo kontrolují data z integrace jako jsou např. objednávky, mohou být spuštěny pouze v rámci tarifu Marketer+.
U některých automatizací je pak třeba si dát pozor na volbu frekvence, aby mohl scénář správně fungovat dle nastavení.
Tyto informace naleznete pod názvem každého automatu.

Ve scénářích se také pracuje s odesílám slevových kupónů, které bychom vám doporučovali nastavovat jako unikátní slevové kódy. V této nápovědě naleznete bližší informace pro práci s tímto typem kupónů.

Zpětná vazba na 1. objednávku

jen pro Marketer+ / frekvence několikrát

Získejte hodnocení na objednávku nebo zboží, které si u vás noví zákazníci koupili.

Dle tohoto scénáře automat po 1. objednávce odešle e-mail s žádostí o zpětnou vazbu. Pokud je hodnocení zákazníka negativní, automatizace dále zareaguje odesláním e-mailu s projevením lítosti a slevou na další nákup.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • V přednastaveném scénáři se v 1. šabloně e-mailu pracuje s funkcí přidání štítku (SPOKOJEN/NESPOKOJEN) pomocí *|ECM_ADDTAG_mujtag|*, které jsou pod tlačítky. Pojmenování výsledných štítků je samozřejmě na vás, jen pak nezapomeňte upravit podmínky v automatizaci, které je kontrolují.

  • Pokud budete chtít poslat dotazník, ve kterém vám kontakt může říct bližší detaily ohledně své spokojenosti, vytvořte si jej pomocí externího nástroje jako jsou např. Google dokumenty. V případě vlastního formuláře pak již nemusíte mít aktivní funkci přidávání štítků.

  • Doba čekání před odesláním e-mailu se zpětnou vazbou se vždy odvíjí od fungování vašeho e-shopu

Automatizace na kontakty označené štítkem

Automatizovaný scénář spouštěný ve chvíli, kdy je kontaktu přidán štítek.
Tento přednastavený scénář ilustruje reakci na nespokojenost zákazníka odesláním e-mailu s projevením lítosti a slevou na další nákup (jako možná alternativa negativní reakce na 1. objednávku viz předchozí automatizace).
Název štítku a výsledná reakce je pak samozřejmě na vás a vašem zamýšleném scénáři.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Automat je spuštěn ve chvíli, kdy je ke kontaktu přidán tag jiným automatem nebo speciálním merge tagem *|ECM_ADDTAG_mujtag|*

  • V případě, že budete používat současně přednastavený scénář na Zpětná vazba na 1. objednávku, odstraňte z ní 2. krok odeslání e-mailu, aby se navzájem neduplikovaly.

Odměna pro VIP zákazníky

jen pro Marketer+ / frekvence několikrát

Upevněte vztah s vašimi věrnými zákazníky. Automat odešle e-mail dle vámi zadané podmínky s informací o dosažení VIP statusu a s exkluzivní odměnou.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Nezapomeňte si upravit podmínku VIP dle vaší vlastní definice, ať už jde o počet objednávek, nebo celková výše nákupů.

  • Štítek je v automatizaci přidávána kontrolován, aby gratulační e-mail nechodil na VIP zákazníka po každé další podané objednávce. Tento štítek pak také může být využit pro segmentaci.

Reaktivace pro e-shop bez použití SMS

jen pro Marketer+

Automatizace každý den zkontroluje vaši databázi a pro všechny neaktivní kontakty spustí sérii reaktivačních e-mailů. Díky této kampani můžete neaktivní zákazníky získat zpět.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.

  • Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.

  • Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.



Reaktivace pro e-shop s použitím SMS

jen pro Marketer+

Zkuste neaktivní zákazníky motivovat k dalšímu nákupu pomocí e-mailu a SMS.
Automatizace každý den zkontroluje vaši databázi a na dlouhodobě neaktivní kontakty odešle e-mail se slevou. A pokud ani ten nezabere, následuje pošťouchnutí pomocí SMS se slevou.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Pro odesílání SMS je třeba mít u kontaktů platná telefonní čísla a zakoupené SMS kredity

  • Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.

  • Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.

  • Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.


Reaktivace kontaktů neaktivních v kampaních

jen pro Marketer+

Reaktivace pro ty, kteří nemají e-shop, ale chtějí pracovat s neaktivním publikem. Pomůže také s tříděním a případným čištěním databáze.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • V přednastaveném scénáři se v šabloně e-mailu pracuje s funkcí přidání štítku (REAKTIVOVAN) pomocí *|ECM_ADDTAG_mujtag|*, který je pod tlačítkem. Pojmenování výsledného štítků je samozřejmě na vás, jen pak nezapomeňte upravit podmínku v automatizaci, která jej kontroluje.

  • Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.

  • Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.

  • Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.

Nejsou pro vás tyto scénáře dostačující a chtěli byste si nechat vytvořit automatizaci na míru od nás? Rádi vám se vším pomůžeme, stačí nám jen zaslat poptávku přes formulář Automatizace na míru.

Dostali jste odpověď na svou otázku?