Nachází se ve Vaší databázi kontakty, na které si přejete spustit scénář specifických událostí, a to ihned? V aplikaci je pro tyto účely dostupný trigger (spouštěč automatu) "Spustit nyní". Ten obsahuje podmínku, kterou musí kontakty splnit, aby triggerem prošly.

V tomto článku se podíváme na:

1. jaké kontakty se automatizace spustí

2. nastavení automatizace

3. příklady použití triggeru

4. porovnání s triggerem opakovaně

Příklady, v kterých lze využít trigger Spustit nyní:

  • potřeba hromadné úpravy kontaktů

  • třídění kontaktů na základě vlastností kontaktů

  • aktivaci automatizace ihned

⚠️ Důležitá informace k tomuto typu automatizace je, že automatizace se spustí okamžitě - a neprobíhá opakovaně, protože podle pravidla se spustí v daný moment [nyní] a jakmile automatem projdou všechny kontakty, které splnily úvodní podmínku, už se automat neopakuje, protože k tomuto chování chybí impuls. Pokud z nějakého důvodu potřebujete, aby se tak stalo, stačí automat pozastavit -> upravit -> a opětovně spustit. Pozor ale na to, že se automat spustí pro všechny kontakty, které splní nastavenou podmínku (bez ohledu na to, zda již automatem prošly nebo nikoliv).

Pokud mají kontakty automatem projít několikrát, využijte triggeru Opakovaně.

1. Na jaké kontakty se automatizace spustí?

Automatizace se spustí vždy na všechny kontakty, které jsou v seznamu připojeném k automatu a které zároveň splní nastavenou podmínku v triggeru "Spustit nyní".
Lze nastavit novou podmínku podle potřeby nebo vybrat z již nastavených segmentů v daném seznamu.

2. Jak automatizaci nastavit?

Vytvořte novou automatizaci a nastavte její základní parametry. Název automatizace si zvolíte pro Vaši přehlednost. Připojený seznam kontaktů vyberte ten seznam kontaktů, pro který si přejete automatizaci spustit.

Frekvence spuštění bude typicky "spuštěno pouze jednou", už z principu fungování automatizace.

Pokud plánujete v budoucnu automat opravovat a znovu spouštět nebo přidáváte např. i další triggery, zvolte frekvenci "několikrát" nebo "několikrát a paralelně".

Při tvorbě samotné automatizace můžete volit z předpřipravených automatizací, či vytvořit strom automatu od začátku.

Například pro jednoduchou úpravu kontaktu Vám postačí automatizace s těmito třemi kroky:

V triggeru Spustit nyní nastavíte podmínku, kterou mají kontakty splnit, aby automatem prošly, nebo můžete vybrat z již existujících segmentů.


Před spuštěním automatizace je vhodné ji otestovat. Stačí Váš kontakt vložit do sekce Testování.

Vše proběhlo dle plánu? Skvělé, můžete automatizaci spustit 🎉

3. Příklady využití automatizace:

Pro jaké situace je tento trigger vhodný?

Trigger Spustit nyní využijete ve velkém množství scénářů. Poslouží k okamžité hromadné úpravě kontaktů. Můžete totiž provést úpravu některého z polí u kontaktu, přidat kontakt do jiného seznamu, odhlásit ze seznamu či přidat a odebrat štítek.

Může sloužit k vkládání kontaktů do již vytvořené automatizace, jako spouštěč pro odeslání sekvence e-mailů nebo je možné jej použít v kombinaci s jinými triggery. Spustíte tak automatizaci na existující kontakty ihned.


Aktivovat postupné odeslání sekvence e-mailů:

Nastavíte sekvenci e-mailů pro nové kontakty s triggerem Přihlásí se do seznamu (v rámci uvítací kampaně) - e-maily se tak postupně pošlou všem novým kontaktům. Pokud jste ale např. nově importovali původní databázi (a je relevantní, aby i jim přišel obsah těchto e-mailů), můžete využít okamžitého spuštění pomocí Spustit nyní.

Úprava kontaktu:

Spoustu možností správy profilu kontaktů Vám nabízí akce Upravit kontakt. Hodí se pro hromadnou změnu vybraných hodnot, jako je Země nebo třeba vlastní pole.

Sloučení seznamů:

V Ecomailu vždy doporučujeme pracovat v jednom hlavním seznamu kontaktů. Využíváte-li více seznamů a přejete si nyní sloučit seznamy kontaktů do jednoho, využijte trigger k přesunu kontaktů do hlavního seznamu.

Práce se štítky:

Díky automatizaci můžete kontaktům hromadně a hned přidat nebo odebrat štítek.

Kombinace více triggerů:

Vhodné využít např. v případě, kdy kombinujete více scénářů nebo chcete automat pustit novým i stávajícím kontaktům.

4. Jaký je rozdíl mezi triggery Spustit nyní a Opakovaně?

Možnost Spustit nyní využijete pro okamžité, typicky jednorázové "akce" (úprava kontaktu, zaslání sekvence e-mailů).
Trigger Opakovaně se hodí pro pravidelné a opakované spouštění automatizace, a to kontaktům, které splní úvodní podmínku. Můžete díky němu reagovat na změny kontaktů a každý den kontrolovat, zda kontakty splňují vložené podmínky. Jak využít trigger Opakovaně popisujeme v dalších nápovědách.

TIP: Potřebujete poradit s konkrétním nastavením? Neváhejte nás kontaktovat na naší podpoře.

Potřebujete poradit s nastavením automatu nebo tvorbou šablony? Potřebujete, aby někdo celý proces zrevidoval za Vás? Napište nám na chat a naši specialisté na služby se Vám ozvou.

Našli jste odpověď?