Facebook Lead Ads - reklama pro potenciální zákazníky

"Facebook Lead Ads" je speciální forma reklamy na Facebooku, pomocí které můžete sbírat kontakty přímo z Facebooku a nově také z Instagramu. Rychle a jednoduše a s důrazem na použitelnost na mobilních zařízeních, které dnes tvoří nejvýraznější část návštěvnosti Facebooku.

Více se o Facebook Lead Ads dozvíte přímo na stránkách Facebooku.

Pokud chcete začít sbírat kontakty snadno a jednoduše z Facebooku přímo do Ecomailu, stačí Ecomail propojit s vaší firemní Facebookovou stránkou a vytvořit reklamu na Facebooku. K tomu je potřeba, abyste byli správcem této Facebookové stránky.   

Postupujte dle následujících kroků:

Propojení Ecomailu s Facebookem

1) Nejprve propojte Ecomail s vaší facebookovou stránkou. To uděláte tak, že si v Ecomailu vyberete daný seznam kontaktů, do kterého se mají kontakty z Facebooku přenášet.

2) Kliknete na vybraný seznam, v levém sloupci vyberete možnost „Facebook integrace“ a kliknete na „Připojit Facebook“.

 3) Dalším krokem je přihlášení k Facebooku. Vyplňte přihlašovací údaje k soukromému účtu, pod kterým se standardně přihlašujete do Facebooku, a přihlaste se. 

4) Po přihlášení vyberete vaši facebookovou stránku, se kterou bude reklama propojena.

5) Jakmile se Vám u připojené stránky objeví "Connected", je stránka na seznam kontaktů v pořádku napojena a můžete začít s tvorbou reklamy.

Vytvoření reklamy

Upozornění: Pro tvorbu reklamního příspěvku se zaměřením na sběr kontaktů je nezbytné mít založený reklamní účet na Facebooku.

1) Když máte propojený Ecomail s Facebookem, můžete se vrhnout na tvorbu kampaně Facebook Lead Ads.

Na vaší Facebookové stránce zvolíte ve Správě stránky > Centrum reklam > Všechny reklamy a vstoupíte do Business Manageru, konkrétně do sekce Správce reklam.

2) V Business Manageru, v sekci "Správce reklam" zvolte "Vytvořit" a v prvním kroku tvorby kampaně vyberte možnost "Generování potenciálních zákazníků".

3) Dále je potřeba nastavit stránku, pro kterou chcete Lead Ads spustit (jedná se o stránku, kterou jste propojili s Ecomailem) a dejte souhlas s obchodními podmínkami.

Zvolte okruh uživatelů, kterým se má reklama zobrazit. 

V rozpočtovém plánu si nastavte částku, kterou plánujete do kampaně Lead Ads investovat. 

4) V nastavení konkrétní reklamy si zvolte název kampaně (např. Přihlášení k odběru newsletteru), identitu podle vaší Facebookové stránky a formát reklamy. 

5) Nastavte kreativu >> text (primární text, titulek, popis) a odkazy. Můžete také vybrat různé formáty reklam na Facebooku případně i na Instagramu. 

6) Dále vytvoříte formulář. Klikněte na "+ Nový formulář" a otevře se vám tvorba nového formuláře.

V Nastavení formuláře vyberte jazyk, ve kterém potřebujete formulář zveřejnit.

Poté se pusťte do přípravy obsahu. Zvolte typ formuláře (vyšší objem/vyšší zájem) a následně vyplňte úvodní informace. Zvolte obrázek, který chcete k formuláři připojit atd.

Po úvodních informacích nastavujete tzv. "otázky" a jejich titulek. Jedná se o formulářová pole.

TIP: Čím méně položek nastavíte, tím lépe. Pokud uživatel uvidí příliš mnoho polí, může ho to od vyplnění odradit. Zvažte tedy, které informace jsou pro vaši firmu skutečně důležité. Nezbytností je e-mail, doporučujeme se ptát na jméno a případně příjmení. Tímto je hotové nastavení prvního kroku tvorby formuláře.

Upozornění: Zde pracujete pouze s předvyplněnými poli, nikoliv s vlastními otázkami.

V sekci "Soukromí" při tvorbě formuláře vyplníte odkaz na zásady ochrany osobních údajů vaší společnosti. 

V posledním kroku "Dokončení" upravíte stránku s poděkováním.

Formulář můžete uložit, jako koncept - v tomto případě jej můžete později upravovat. Pokud kliknete na tlačítko zveřejnit, nebude možné formulář dále upravovat a jeho poslední verze bude použita v reklamě, kterou tvoříte.

7) Jakmile jste klikli na "Zveřejnit", můžete si před spuštěním celou kampaň ještě otestovat. Stačí v sekci "Zkontrolovat" kliknout na Náhled reklamy a zvolit možnost "Poslat upozornění na Facebook". 

Náhled kampaně se vám zobrazí na telefonu přímo "na zdi" na vašem Facebooku. V prvním kroku se zobrazí reklama, po kliknutí na "Zaregistrovat se" se otevře formulář, po jeho vyplnění naskočí obrazovka pro potvrzení nastavení soukromí, a po odeslání se otevře děkovná stránka.

8) Po vytvoření se kampaň schvaluje - to může nějakou dobu trvat. Jakmile bude kampaň schválena a zveřejněna, začnou vám ve vybraném seznamu kontaktů v Ecomailu přibývat kontakty, které se přihlásily k odběru.

Pro nově získané kontakty je ideální vytvořit automatickou uvítací kampaň, která vám pomůže nového odběratele "přivítat" a motivovat k další aktivitě. Podívejte se, jak můžete vytvořit automatickou kampaň.

Podrobnější postup na tvorbu kampaně pro potenciální zákazníky můžete najít přímo na stránkách Facebooku.

Našli jste odpověď?