Facebook Lead Ads - reklama pro potenciální zákazníky

"Facebook Lead Ads" je speciální forma reklamy na Facebooku, pomocí které můžete sbírat kontakty přímo z Facebooku a nově také z Instagramu. Rychle a jednoduše. A to s důrazem na použitelnost na mobilních zařízeních, které dnes tvoří nejvýraznější část návštěvnosti Facebooku, i nejvyšší podíl otevřených e-mailů.

Více se o Facebook Lead Ads dozvíte přímo na stránkách Facebooku.

Pokud chcete začít sbírat kontakty snadno a jednoduše z Facebooku přímo do Ecomailu, stačí Ecomail propojit s vaší firemní Facebookovou stránkou a vytvořit reklamu na Facebooku. K tomu je potřeba, abyste byli správcem této Facebookové stránky.   

Postupujte dle následujících kroků:

     A) Propojení Ecomailu s Facebookem

1) Nejprve propojte Ecomail s vaší firemí facebookovou stránkou. To uděláte tak, že si v Ecomailu vyberete daný seznam kontaktů, kam si přejete, aby se kontakty z Facebooku sbíraly.

2) Kliknete na vybraný seznam, v levém sloupci vyberte možnost „Facebook integrace“ a kliknete na „Připojit Facebook“

 3) Dalším krokem je přihlášení k Facebooku. Vyplňte své přihlašovací údaje a přihlaste se. 

4) Po přihlášení vyberete facebookovou stránku, se kterou bude reklama propojena 

5) Jakmile se Vám u připojené stránky objeví "Connected", je stránka na seznam kontaktů v pořádku napojena a můžete začít s tvorbou reklamy.

    B) Vytvoření reklamy

Upozornění: Pro tvorbu reklamního příspěvku se zaměřením na sběr kontaktů je nezbytné mít založený reklamní účet na Facebooku.

1) Když máte propojený Ecomail s firemním Facebookem, můžete se vrhnout na tvorbu kampaně Facebook Lead Ads. Přes svůj soukromý účet na Facebooku zvolte v sekci Business Manager propojenou stránku, a dostanete se do Business Manageru. 

V Business Manager sekci zvolte "Správce reklam". 

2) Zvolte "Vytvořit" a vyberte asistovanou tvorbu kampaně. V prvním kroku tvorby kampaně vyberte možnost "Generování potenciálních zákazníků"

3) Nastavte si stránku, pro kterou chcete Lead Ads spustit (jedná se o stránku, kterou jste propojili s Ecomailem) a dejte souhlas s obchodními podmínkami.

Zvolte okruh uživatelů, kterým se má reklama zobrazit. 

V rozpočtovém plánu si nastavte částku, kterou plánujete do kampaně Lead Ads investovat. 

4) V následujícím kroku si zvolte název kampaně (např. Přihlášení k odběru newsletteru), identitu podle vaší Facebookové stránky a formát reklamy. 

5) Nastavte text (primární text, titulek, popis) a odkazy. V prostředním sloupci můžete vybrat různé formáty reklam na Facebooku případně i na Instagramu. 

6) V dalším kroku vytvoříte formulář. Klikněte na "+ Nový formulář" a otevře se vám tvorba nového formuláře. Formulář má 3 kroky - prvním krokem je vyplnění formuláře, druhým krokem je souhlas se zpracováním osobních údajů a posledním krokem je děkovací stránka.

V nastavení vyberte jazyk, ve kterém potřebujete formulář zveřejnit.

Poté se pusťte do přípravy obsahu. Zvolte typ formuláře (vyšší objem/vyšší zájem) a následně vyplňte úvodní informace. Zvolte obrázek, který chcete k formuláři připojit.

V dalším kroku zvolte tzv. "otázky" a jejich titulek. Jedná se vlastně o formulářová pole. Čím méně položek nastavíte, tím lépe. Pokud uživatel uvidí příliš mnoho polí, může ho to odradit. Zvažte tedy, které informace jsou pro vaši firmu skutečně důležité. Doporučujeme samozřejmě e-mail, jméno a případně příjmení. Tímto je hotové nastavení prvního kroku tvorby formuláře.

Druhým krokem je vyplnění odkazu na zásady ochrany osobních údajů vaší společnosti. 

Ve třetím kroku upravíte stránku s poděkováním. Formulář můžete uložit - v tomto případě jej můžete později upravovat. Pokud kliknete na tlačítko dokončit, nebude možné formulář dále upravovat a jeho poslední verze bude použita v reklamě, kterou tvoříte.

7) Jakmile jste klikli na "Dokončit". Můžete si před spuštěním kampaň ještě otestovat. Stačí kliknout na tlačítko v pravém horním rohu a zvolit možnost "Poslat upozornění na Facebook". 

Náhled kampaně se vám zobrazí přímo "na zdi" na vašem Facebooku následovně. V prvním kroku se zobrazí reklama, po kliknutí na "Subscribe" se otevře formulář, po jeho vyplnění naskočí obrazovka pro potvrzení nastavení soukromí a po odeslání se otevře děkovná stránka.

8) Po vytvoření se kampaň schvaluje, to může nějakou dobu trvat. Jakmile bude kampaň schválena a zveřejněna, začnou vám ve vybraném seznamu kontaktů v Ecomailu přibývat kontakty, které se přihlásily k odběru. Pro nově získané kontakty je ideální vytvořit automatickou uvítací kampaň, která vám pomůže nového odběratele "držet při životě". Podívejte se, jak můžete vytvořit automatickou kampaň.

Podrobnější postup na tvorbu kampaně pro potenciální zákazníky můžete najít přímo na stránkách Facebooku.

Našli jste odpověď?