Přeskočit na hlavní obsah
Integrace s JZShop

Podívejte se, jak propojit JZShop s vaším účtem v Ecomailu, a jak pracovat s daty vašich zákazníků naplno.

Daniela Esterová avatar
Autor: Daniela Esterová
Aktualizováno před více než týdnem

JZShop je chytré e-shopové řešení s vlastním pokladním systémem. Integrace vám umožní jednoduše získávat seznam zákazníků pro zasílání pravidelných novinek z vašeho obchodu.

Co v nápovědě naleznete:


Co integrace umožní?

Integrace s JZShop umožňuje real-time přenos vašich zákazníků a registrovaných kontaktů (které udělily souhlas s newsletterem). Na nově přidané zákazníky lze spouštět uvítací automatizaci.

V režimu Marketer+ lze sledovat také pohyb kontaktů na webu, vč. vlastních událostí (např. opuštěný košík) a transakcí.

Ke kontaktům se přenáší informace v základních polích. Dochází ale také k přenosu doplňkových informací ve formě vlastních polí:

Název pole v Ecomailu

Datový typ pole

Merge tag pro využití v šabloně

text

*|company_id|*

ID skupiny

číslo

*|group_id|*

Poslední objednávka

datum

*|last_order|*

Objednávka

číslo

*|order|*

Registrace

číslo

*|registration|*

Newsletter

číslo

*|newsletter|*

POZOR: Vlastní pole je třeba v seznamu kontaktů v Ecomailu vytvořit z vlastní strany ve stejném tvaru!

Takto se vlastní pole posléze propisují do Ecomailu:

(1 - ano; 0 - ne)

Doplňkové informace ve vlastních polích vám pomohou lépe personalizovat připravované kampaně, případně vytvářet segmenty vašich zákazníků.

Souhlas s hromadnou rozesílkou

V rámci vlastního pole Newsletter se přenáší informace, jestli kontakt udělil souhlas s hromadnou rozesílkou. U kontaktů, které souhlas udělily, naleznete ve vlastním poli číslo "1".

"0" označuje nesouhlas a tyto kontakty doporučujeme odhlásit.

Pro odhlášení lze využít segmentu:

Pro automatizované odhlášení lze využít automatizací:

Jak propojit Ecomail s JZShopem?

1) Pro napojení JZShopu s Ecomailem je třeba se přihlásit do administrace vašeho obchodu.

2) V liště zvolte možnost Nastavení -> E-mail marketing:

3) Do tabulky je třeba vyplnit váš API klíč z Ecomailu a název účtu.

API klíč naleznete v sekci Správa účtu -> Pro vývojáře:

Název účtu naleznete v URL adrese (zadávejte jej bez "ecomailapp.cz")

4) Po vyplnění API klíče a názvu účtu lze zvolit tlačítko "Načíst seznam"

Při správně zadaném API klíči a názvu účtu bude možné v Seznamu pro newsletter a Seznamu pro uživatele(ukládá kontakty z registrací a objednávek) zvolit seznamy z vašeho Ecomail účtu, kam se budou nové kontakty ukládat. Pro lepší přehlednost doporučujeme práci s jedním seznamem kontaktů.

5) Posléze stačí kliknout na "Importovat newsletter" a "Importovat zákazníky" (takto dojde k přenosu historických kontaktů do vybraných seznamů, nové kontakty budou přidávány real-time)

Pro sledování aktivit a nákupů lze zaškrtnout také checkboxy "Zapnout trackovací kód" a "Zapnout sledování objednávek". Pro pokročilé funkce je třeba mít v aplikaci aktivní tarif Marketer+.

Jak vložit formulář do JZShopu?

Sběrný formulář si nejprve vytvořte v Ecomailu.

Script vytvořeného formuláře naleznete v editoru formulářů v Ecomailu, po kliknutí na tlačítko "Použít formulář":

Poté se přihlaste do administrace v JZShopu -> Nastavení -> Nastavení obchodu -> Zdrojový kód webu:

Vytvořený formulář vložte do sekce "Do tagu <body>":

Nastavení uložte. Formulář se poté objeví na vašich stránkách. Pro užití vlastních formulářů doporučujeme konzultaci s vašimi webmastery pro pokročilou úpravu webu.


V případě dotazů nás kontaktuje na chatu, anebo na e-mailu support@ecomail.cz. 🙂

Dostali jste odpověď na svou otázku?