Vlastníte e-shop na systému Shoptet? Integrujte ho s Ecomailem! Podívejte se na to, co plugin umožňuje, jak ho aktivovat nebo jak připojit zbožový feed.
👉 Tato integrace je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+.
V tomto článku naleznete:
💡TIP: Dáváte přednost instruktážním videům? Podívejte se na záznam webináře Jak za odpoledne propojit Shoptet s Ecomailem a nastartovat e-mailing:
Co doplněk umožní?
synchronizaci kontaktů z vašeho e-shopu do seznamu kontaktů u Ecomailu v reálném čase
synchronizaci vybraných údajů z objednávek v reálném čase
synchronizaci kontaktů ze sekce newsletter
synchronizaci slevových kupónů (beta verze)
sledování pohybu uživatele na vašem webu pomocí trackovacího kódu
odesílání informace o opuštěném košíku
synchronizaci produktového feedu
spuštění automatizace navazující na přihlášení nového kontaktu
Jak nainstalovat doplněk?
1. Instalace doplňku je velmi snadná. Nejprve si otevřete následující odkaz s doplňkem https://doplnky.shoptet.cz/ecomail a klikněte na "Objednat doplněk".
U tohoto kroku musíte být přihlášeni do svého Shoptet účtu.
2. Po objednání vám přijde e-mail (na e-mail registrovaný na Shoptetu).
⚠️ V tomto e-mailu naleznete unikátní kód, který vložíte do účtu v Ecomailu v sekci Správa účtu → Integrace.
💡 Předmět e-mailu je Připojili jsme Váš Shoptet eshop.
3. Přihlaste se do účtu u Ecomailu nebo si vytvořte nový účet ZDARMA, klikněte na vaši e-mailovou adresu v pravém horním rohu → Správa účtu → v levém menu zvolte Integrace → klikněte na Shoptet API doplněk.
Po kliknutí na "Podrobnosti" se vám zobrazí nové okno, kde vyberte seznam kontaktů (buď automaticky vytvořený "První seznam" nebo vámi vytvořený seznam kontaktů v sekci "Kontakty"), do kterého budou kontaktní údaje zákazníků a objednávky synchronizovány, a vložte kód, který vám přišel e-mailem:
Pole pro tagy jsou předvyplněné.
Klikněte na "Propojit" a během několika minut budou do vybraného seznamu v Ecomailu automaticky převedeny všechny kontakty a objednávky zákazníků. ✅
Data z každé nové objednávky již budou přidávána automaticky.
Kontakty ze Shoptetu se do Ecomailu přenášejí se štítky, které vám pomohou kontakty ve vaší databázi rozlišit. Základními štítky jsou shoptet-orders a shpt_newsletters. Díky prvnímu štítku poznáte, že kontakty nakoupily; druhý štítek pak označuje ty kontakty, které nevyjádřily nesouhlas s hromadnou rozesílkou e-mailů (jsou tedy přihlášené k odběru novinek).
Dále u kontaktů můžete najít také štítek shoptet_1, který určuje skupinu kontaktů. Zároveň se do Ecomailu přenáší štítek shoptet_unsub, který označuje tzv. Robinsony, tedy kontakty odhlášené z odběru novinek.
Na základě těchto štítků můžete kontakty dále třídit a pracovat s nimi pomocí segmentace.
Více o tom, jak štítky přenášené ze Shoptetu fungují, naleznete zde.
Kontrola prvního propojení
Pro kontrolu přenosu dat klikněte v horním menu na záložku "Kontakty" a rozklikněte si seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci).
1. V seznamu vidíte, kolik máte nyní v Ecomailu aktivních e-mailových adres.
2. Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka klikněte na libovolnou e-mailovou adresu.
💡 Po přenosu je vždy automaticky vygenerováno pohlaví kontaktu, vyskloňováno jeho jméno a určeno datum svátku.
3. Pro kontrolu objednávek pak klikněte v detailu kontaktu na záložku Nákupy:
💡 Název seznamu "První seznam", který jste zvolili při integraci, můžete v "Nastavení seznamu" kdykoli přejmenovat například na název "Zákazníci".
Slevové kupóny se přenáší do automaticky vygenerované složky "Shoptet coupons", pokud tento doplněk máte ve svém Shoptetu aktivní a kupóny vygenerované. Jak na práci se slevovými kupóny se dočtete v našem článku.
Slevové kupóny jsou synchronizovány při napojení integrace a poté 1× denně vždy v nočních hodinách. Přenášeny jsou pouze unikátní slevové kupóny (na jedno použití). Do složky Shoptet coupons se přenesou veškeré platné kupóny bez ohledu na velikost slevy. Kupóny dle výše slevy můžete roztřídit manuálně, a to exportem z administrace Shoptetu a následným importem do vytvořené složky.
Vícenásobné kupóny nejsou přenášeny, neboť takové můžete vložit do vašich newsletterů vlastním textem.
Slevové kupóny s platností začnou být automaticky mazány v den platnosti od 12:00 (a rozesílka e-mailů bude pozastavena v případě jejich nedostatku). Pro nepřerušené odesílání e‑mailů s kupóny v automatizaci (ale s novým datem platnosti), nahrajte nové kupóny ještě předtím, než vyprší platnost původních kupónů.
💡 Nezapomeňte si nastavit upozornění na limit počtu zbývajících kupónů.
Trackování uživatele
Do kódu vašeho e-shopu byl také automaticky přidán trackovací kód pro sledování pohybu zákazníka na webu včetně "opuštění košíku". Trackování uživatele na webu začne fungovat od chvíle, kdy uživatel udělí na e-shopu souhlas s využitím cookies.
Od tohoto okamžiku budete vědět, jaké stránky váš zákazník navštěvuje nebo kdy opustil košík. Získaná data můžete následně využít pro lepší zacílení newsletterů nebo automatizované kampaně.
Údaje o navštívených stránkách naleznete v detailu kontaktu -> Aktivity a události -> Návštěva www:
Časté dotazy
Nedorazil mi kód k propojení
Kód pro propojení Shoptetu s Ecomailem naleznete na e-mailové adrese majitele Shoptet účtu, na které je registrovaný váš e-shop.
Nahlédněte do všech složek v příslušné e-mailové schránce (promo/hromadné nebo spam). Zkontrolujte také, zda je e-mail (pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu) funkční.
💡 Pokud i přesto kód nenaleznete, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz. Pomohou nám informace o tom, kdy a v kolik hodin jste doplněk objednali a jaká je adresa vašeho e-shopu.
Nedaří se mi připojit zbožový feed
(failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden)
V tomto případě to znamená, že nemáme dostatečné právo k vašemu feedu. Je nutné si zkontrolovat nastavení zabezpečení feedů v Shoptet administraci. Otevřete si nastavení Shoptetu a v Propojení -> XML feedy -> Nastavení uvidíte následující:
Pokud máte zaškrtnuté Zakázat přístup z IP adres, které nejsou uvedené na globálním whitelistu, tak nastavení odškrtněte, jinak nelze k feedu přistoupit.
Pokud používáte Zakázat přístup z IP adres, které nepoužijí bezpečnostní hash, tak zkopírujte vygenerovaný hash a přidejte za URL vašeho feedu.
Příklad:
Feed heureky: https://mujshoptet.cz/heureka/export/products.xml
Hash: SH6PPVbVT5zutsqZ3x55KX7x
Odkaz který vložíte do Ecomailu: https://mujshoptet.cz/heureka/export/products.xml?hash=SH6PPVbVT5zutsqZ3x55KX7x
Už jsem měl Shoptet s Ecomailem propojený v minulosti.
Pokud jste si v minulosti propojili Ecomail se Shoptetem a nyní se k využívání Ecomailu vracíte, doporučujeme pro správné fungování doplňku doplněk zcela odebrat z Vašeho Shoptetu i Ecomailu. Provedením instalace znovu obdržíte nový kód pro propojení a provedete opětovnou synchronizaci dat.
Nenašli jste Vaši odpověď? Mrkněte ještě do článku Jak na Ecomail se Shoptetem, dejte nám vědět na chatu nebo na adrese support@ecomail.cz. Rádi vám pomůžeme.