Nejjednodušší práce s databází vašich kontaktů je v rámci jednoho stálého seznamu kontaktů.
1.Proč mít jenom jeden seznam kontaktů?
2.V jakých případech doporučujeme více seznamů kontaktů?
3.Kdy založit více samostatných účtů v Ecomailu?
1. Proč jeden seznam?
Globální správa databáze v jednom seznamu
Snadná aktualizace kontaktů
Práce se segmenty - rozdělení databáze
Integrace pro krabicová řešení e-shopů
Globální správa databáze v jednom seznamu
Kontakty odhlášené, zůstanou odhlášenými - nestane se, že byste kontakty, které jsou v seznamu jako odhlášené, znovu naimportovali jako kontakty aktivní. To platí i pro kontakty odražené (vrácené). Stejně tak se na tyto kontakty neodesílá žádný další mailing.
Nedojde k importu duplicitních kontaktů, protože aplikace duplicitu hlídá.
Snadná aktualizace kontaktů
Kontakty můžete jednoduše doplnit o další nové informace jako (např. jméno, vlastní pole a další). Soubor s kontakty znovu importujte do seznamu a zaklikněte "U nalezených kontaktů aktualizovat údaje".
Práce se segmentací (rozdělení) databáze
Segmenty není možné vytvářet napříč seznamy. Mohlo by docházet k chybným výsledkům! Udržet pořádek v segmentech napříč seznamy navíc nebude snadné.
Můžete např. jednoduše vytvořit segment na základě chování v minulých odeslaných kampaních můžete vytvořit segment (otevřeli, neotevřeli, klikli, neklikli apod.). V případě, že odešlete kampaň na více seznamů, segment již takto snadno nevytvoříte.
Možnost rozdělení databáze dle vlastních polí, které jsou vždy unikátní pro daný seznam.
Integrace pro krabicová řešení e-shopů
Pro sběr kontaktů z objednávek a e-shopů je ideální jeden seznam kontaktů. U většiny e-shop platforem není možné propojení s více než jedním seznamem kontaktů u Ecomailu. To neplatí pro propojení přes API.
Proč nevytvářet pro každou kampaň vždy nový seznam?
Nejenom, že si smazáním seznamu u kontaktů smažete historii, ale také smažete informaci o stavu kontaktů - zda jsou aktivní, odhlášené, odražené apod. Vytvořením nového seznamu si opět kontakty nahrajete jako aktivní a opět odešlete kampaň na již odhlášené kontakty. Riskujete tak stížnosti kontaktů.
Co když už více seznamů mám?
Ideální postup je seznamy sloučit podle tohoto návodu a rozdělit je podle vlastních polí a segmentů. Pokud to z nějakého důvodu není možné, doporučujeme alespoň v sekci nastavení u každého seznamu kontaktů aktivovat "v případě odhlášení odhlásit ze všech seznamů".
2. Kdy se hodí vytvářet více seznamů?
Pokud posíláte newslettery v několika jazykových mutacích, je nejlepší vytvořit pro každý jazyk vlastní seznam kontaktů, protože kontakty jsou typicky pouze v jednom z těchto kontaktů, posílané newslettery mají odlišnou textaci atd.
v každém seznamu si v sekci "formuláře" vytvoříte a přeložíte formulář
v každém seznamu si v sekci "nastavení" můžete aktivovat potvrzovací double opt-in e-mail
v každém seznamu si v sekci "nastavení" můžete přeložit systémové hlášky v sekci "překlad"
Pokud teprve rozjíždíte/začínáte s novým podnikáním nebo projektem, jehož databáze a rozesílka se neslučuje s primárním projektem, můžete prozatím v daném účtu využít nového seznamu.
3. Kdy je dobré založit více samostatných účtů v Ecomailu?
Pro každý nový projekt/podnikání, u kterého bude aktivní nebo potenciálně bude existovat aktivní integrace, doporučujeme vytvořit zvláštní účet.
pro lepší orientaci v importovaných datech
pro funkční propojení s daným e-shopem/platformou atd.