Přeskočit na hlavní obsah
Sleva na 1. nákup pro nové kontakty

Povzbuďte nově přihlášené kontakty k jejich prvnímu nákupu tak, že jim aplikace pošle automaticky individuální slevu.

Tereza Oravová avatar
Autor: Tereza Oravová
Aktualizováno před více než týdnem

Máte na webu formulář pro sběr kontaktů nebo odkaz pro registraci uživatelů k odběru novinek z vaší firmy? Oslovte tyto nováčky v mailing listu speciální slevou k nákupu u vás na e-shopu a motivujte je tak, aby provedli objednávku.

TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu –⁠⁠⁠⁠⁠ využijte našich přednastavených automatizací nebo vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.

1. Na jaké kontakty se automatizace spustí?

Tato automatizace se bude spouštět na úplně nové kontakty ve vaší databázi. Uživatelé se mohou k odběru přihlásit třeba přes registrační formulář na webu nebo je můžete do aplikace naimportovat (nezapomeňte zaškrtnout v posledním kroku importu: “spustit automatizaci”).

2. Jak automatizaci se slevou na první nákup nastavit?

Pro automatizaci můžete nastavit frekvenci spustit “pouze jednou”, takto si pojistíte, že nebude sleva na první nákup odeslána kontaktu nikdy znovu (vzhledem k tomu, že se mu má poslat pouze na první nákup). Automatická kampaň začíná typicky triggerem Přihlásí se do seznamu.

V druhém kroku po spouštěči Automatizace můžete rozlišit, z jakého zdroje kontakt přichází. Máte-li na webu formulářů více, v jejich editaci (v sekci nastavení formuláře) můžete nastavit, jaký zdroj bude kontaktu připsán.

Zdrojem kontaktu může být třeba pop-up, registrace, poptavka, facebook atd. Podle toho si v druhém kroku Automatizace nastavíte podmínku a ve více různých větvích automatu každému můžete poslat jinou slevu (tj. jiný slevový kód z různých složek).

V této slevové automatizaci můžete buď všem kontaktům odesílat stejný univerzální kód např. Vanocesleva2024 nebo využít individuálních slevových kupónů, které bude aplikace propisovat každému kontaktu zvlášť.

3. A jak můžete poslat každému příjemci jiný slevový kupón?

Není to vůbec těžké, soubor s kupóny, které budou u vás v e-shopu platit, nahrajete do Ecomailu do sekce slevové kupóny a v šabloně automatizace poté jen použijete merge tag, který je vám vygenerován ve složce slevových kupónů. Celý postup, jak nastavit odesílání individuálních slevových kupónu v tomto článku.

Unikátní slevové kupóny jsou k dispozici v tarifu Marketer+. 👈


4. A co s kontakty, které sbíráme z Facebook Lead Ads?

Pokud máte nastavenou integraci s Facebookem a v rámci reklamní kampaně na sběr kontaktů Lead Ads se vám kontakty synchronizují do Ecomailu, tak určitě můžete tyto kontakty oslovit buď v rámci Welcome kampaně nebo zaslat slevu na první nákup. Do slevové automatizace stačí přidat podmínku na správný zdroj: facebook_lead

5. A co s kontaktem, který slevový kupón nevyužije?

Pokračujte dále ve vytvořeném stromu Automatizace a po kroku odeslání prvního e-mailu se slevou. Přidejte akci čekání a poté podmínku na kontrolu, zda nákup provedl. A pokud ne, můžete kontaktům poslat připomínku, že jejich sleva stále platí a vyzvat je k návštěvě e-shopu.

Takto by mohl vypadat finální strom automatizace 👇

Posledním tipem pro tuto automatizaci je nepovinné nastavení vyloučení všech, kteří již nakoupili. Na začátek automatizace po triggeru přidejte podmínku pro kontrolu nákupu, aby se automat pro ty, kteří již nakoupili, ukončil a neposlala se jim sleva.


6. A kde najdu statistiky Automatizace?

Jak si automatizace vedla nenajdete v záložce reporty, jak jste zvyklí z běžných kampaní. Reporty uvidíte u konkrétní automatizace v sekci Aktivity. Více k reportům automatizací si přečtete → tady.

Pokud byste si přáli vytvořit automatické kampaně na míru od našich e-mailingových specialistů, nebo prodiskutovali další možnosti, tak nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz.

Dostali jste odpověď na svou otázku?