Jak na Ecomail se Shoptetem?

Často kladné otázky k integraci se systémem Shoptet a Ecomailem. FAQ.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než týdnem

Doplněk pro propojení Shoptetu s Ecomailem přenáší automaticky kontakty v reálném čase z vašeho Shoptetu do Ecomailu. Díky integraci se přenášejí informace o kontaktech, jejich objednávkách a pohybu na webu. Co všechno propojení umožňuje a jak ho nastavit najdete zde.

👉Tato integrace je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+.

Obsah článku/často kladené otázky:


💡TIP: Dáváte přednost instruktážním videům? Podívejte se na záznam webináře Jak za odpoledne propojit Shoptet s Ecomailem a nastartovat e-mailing:


1) Stáhli jsme doplněk pro propojení s Ecomailem. Kde najdu kód pro propojení?

Kód pro propojení Shoptetu s Ecomailem naleznete na e-mailové adrese majitele Shoptet účtu, na které je registrovaný váš e-shop.

Nahlédněte do všech složek v příslušné e-mailové schránce (promo/hromadné nebo spam). Zkontrolujte také, zda je e-mail (pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu) funkční.

💡 Pokud i přesto kód nenaleznete, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz. Pomohou nám informace o tom, kdy a v kolik hodin jste doplněk objednali a na jakou adresu měl kód dorazit.

2) Jaké kontakty se mi ze Shoptetu přenášejí a na které mohu posílat newslettery?

Díky integraci se do účtu přenášejí kontakty, které provedly nákup nebo se zaregistrovaly k odběru novinek.

Dle pravidel GDPR je možné odesílat newslettery všem zákazníkům s nabídkou obdobných výrobků a služeb (máte k tomu právní titul "oprávněný zájem") a není proto potřeba jejich výslovný souhlas. Více o tom v článku Obchodní sdělení/newsletter z pohledu právníka.

Pokud využíváte doplněk pro newsletter, máte nově v košíku možnost udělit nesouhlas se zasíláním hromadných sdělení. Také při registraci do samotného e-shopu máte možnost se zasíláním hromadných sdělení souhlasit, či nikoliv.

  • Zákazník nakoupí a nezaškrtne checkbox - kontakt se přenese do Ecomailu jako aktivní zákazník. Jelikož neudělil nesouhlas se zasíláním sdělení, můžete na něj zasílat newslettery.

  • Zákazník se zaregistruje do odběru novinek - kontakt se přenese do Ecomailu jako aktivní kontakt. Na základě udělení přímého souhlasu s rozesílkou na něj můžete zasílat newslettery.

    Kontakty z registrací se přenášejí pouze v případě, že využíváte doplněk pro Shoptet Newslettery

  • 🆕 Zákazník nakoupí a zaškrtne checkbox že si nepřeje odebírat novinky - vzhledem k úpravám je tento kontakt v Shoptetu označený jako tzv. Robinson. Takové kontakty označíme štítkem shoptet_unsub. Do Ecomailu kontakt nejprve přeneseme jako aktivní a během chvíle dojde k jeho odhlášení.

⚠️Momentálně může dojít při odhlášení kontaktu k prodlevě až jedné hodiny od registrace/objednávky. Společně se Shoptetem nyní pracujeme na časové optimalizaci integrace a snížení této prodlevy.

ℹ️ Vzhledem k novému opt-out režimu Shoptet Robinsonů doporučujeme nyní posunout dobu v odeslání prvního e-mailu v Uvítací automatizaci (nastavit dobu čekání na více než 1 hodinu).

Více naleznete v sekci Jak pracovat se štítky.

3) Kde najdu data z integrace?

Veškerá důležitá data naleznete v detailu kontaktů.

  • Objednávky naleznete v Kontakty > detail kontaktu > Nákupy

  • Výsledky z webtrackingu v Kontakty > detail kontaktu > Aktivita & události

  • Kontaktní údaje odběratele v Kontakty > Detail kontaktu > Údaje

Snadno můžete kontakty na základě těchto dat filtrovat také díky segmentaci.

4) Co musím udělat před odesláním první kampaně, či automatizace?

Před nastavením prvních automatizací a odesláním první kampaně je potřeba ověřit si odesílací doménu. Díky ověřené odesílací doméně získají Vaše kampaně důvěryhodnost a dokážeme jim tak zajistit dobrou doručitelnost. Více informací najdete v článku Proč musím ověřit doménu a jak na to.

Pokud máte administraci záznamů přímo na Shoptetu, ověřte doménu podle této nápovědy.

5) Jsou služby Ecomailu po stažení Shoptet doplňku zdarma? Jak získám bezplatné čtrnáctidenní testovací období?

Ecomail a Shoptet jsou dvě různé aplikace. Doplněk Ecomail je u Shoptetu zcela zdarma.

V aplikaci Ecomail je poté třeba pracovat v placeném tarifu Marketer+. Kompletní ceník najdete zde.

👆 Pro všechny Shoptet uživatele nabízíme 14 denní testování zcela zdarma. Pro aktivaci testovacího období kontaktujte naši podporu.

6) Jak nastavit Double opt-in proces?

V nastavení seznamu kontaktů v Ecomailu, v sekci nastavení registrace aktivujete registraci s potvrzením e-mailu (tzv. double opt-in).

⚠️ Double opt-in se spustí pouze pro kontakty z Ecomail formulářů, nikoli kontaktům z objednávek a formulářů ze Shoptetu (tyto kontakty se v případě kdy neudělí nesouhlas s odběrem newsletterů automaticky přenášejí jako Aktivní, a tedy přihlášené).

Pokud budete chtít dvojité ověření e-mailové adresy i u kontaktů ze Shoptetu a jeho formulářů, či objednávek, je třeba si double opt-in nastavit v administraci e-shopu přímo v Shoptetu.

Naleznete ho jako všechny ostatní předpřipravené e-maily ve vašem Shoptet účtu v sekci Nastavení > Emaily > Automatické zasílání > Ověřit email.

7) Jaké automatizace mohu díky integraci snadno vytvořit?

Jelikož doplněk automaticky synchronizuje aktivity uživatelů, včetně prohlížení košíku, můžete využít pro Vaše marketingové kampaně také automatizace.

Automatické kampaně jsou nejvíce efektivní e-mailingový nástroj - můžete díky nim upevnit váš vztah se zákazníkem a zvýšit tak tržby vašeho e-shopu díky opakovaným nákupům.

Díky doplňku máte vše potřebné pro vytvoření například těchto automatizací:

Tyto nejrozšířenější automatizace už pro vás máme v aplikaci předpřipravené. Jak s nimi pracovat najdete v této nápovědě.

💡TIP: Personalizujte své šablony pomocí základních merge tagů. Využijte také merge tagy pro propsání informací o prohlíženém, či zakoupeném zboží.

8) Měli bychom Ecomail využívat i pro transakční e-maily?

Transakční e-maily doporučujeme ponechat ve svém účtu u Shoptetu, neboť se zde nacházejí veškeré důležité informace týkající se objednávek. Jak na jejich nastavení a úpravu najdete v této nápovědě Shoptetu.

9) Jak pracovat se štítky?

Kontaktům z integrace se Shoptetem se automaticky přiřazují štítky na základě jejich původu. Díky štítkům lépe rozlišíte původ kontaktům. Jak se štítky pracovat najdete v této nápovědě.

Štítek

Typ kontaktu

shoptet-orders

Kontakt nakoupil

shpt_newlsetters

Kontakt se zaregistroval k odběru novinek, nebo souhlasil při objednávce

shpt_unsub

Kontakt se odhlásil při objednávce, nebo ve svém registrovaném účtu

shoptet_1, shoptet_2 ...

Uživatelská skupina v Shoptetu (Koncový zákazník, Velkoobchodní odběratel). Název štítku vychází z ID skupiny, které naleznete v url při náhledu detailu Skupiny zákazníků v Shoptetu:

A) Zákaznické skupiny

Pokud v Shoptetu rozdělujete kontakty do skupin, propíše se k takovým kontaktům při integraci štítek příslušné skupiny. Štítek se ke kontaktu přidá ve chvíli, kdy se uživatel zaregistroval do e-shopu, nebo pokud zákazník objednal a zároveň se zaregistroval/byl přihlášený do e-shopu a vybral, do jaké skupiny patří, tedy například od skupiny "Koncový zákazník" nebo "Velkoobchodní odběratel".

Pokud máte například u skupiny Koncový zákazník v url id=1, v Ecomail aplikaci pak budete mít u daného kontaktu štítek shoptet_1:

⚠️Pokud změníte u zákazníka zařazení do skupiny "ručně" bez provedení objednávky, tak se štítek s ID skupiny v Ecomailu automaticky zaktualizuje až o půlnoci daného dne.

B) Registrované kontakty

Ze sekce Registrace v e-shopu, se do Ecomail přenáší pouze kontakty, které aktivně zaškrtly souhlas s odběrem Newsletterů.

ℹ️ Pokud nemáte v Shoptet modul Newsletter aktivní, kontakty z Registrace se do Ecomail nepřenáší.

V případě, že se registrovaný zákazník odhlásí z odběru newsletteru ve správě jeho účtu ve vašem obchodě, je pak kontakt automaticky odhlášen i v Ecomail a pro přesnou evidenci se mu přiřadí štítek shoptet_unsub.

C) Sekce Newsletter

V sekci Newsletter je více distribučních seznamů. Všechny kontakty z této sekce se propisují se štítkem shpt_newsletters

D) Sekce Objednávky

Kontakty z objednávek mají vždy štítek shoptet-orders

10) Jak pracovat se segmenty?

Vytváření segmentů a personalizace jsou velmi důležité aspekty pro lepší cílení na své adresáty. Vše o segmentaci se můžete dočíst zde.

Příklady častých segmentů:

Datum registrace

Pro třídění databáze na základě data registrace pracujte u kontaktů spíše s datem posledního nákupu. Datum registrace je totiž u kontatků ze Shoptetu datum, kdy se kontatk propsal do Ecomailu. Při hromadné synchronizaci by tak u historických kontaktů nemusela být tato data relevantní.

Odběr novinek, nakupující

Přejete si oslovit pouze kontakty, které se přihlásily k odběru Vašeho newsletteru? Využijte segmentace na základě podmínky Má štítek.

Zakoupení specifického produktu, nákup z kategorie

Pro oslovení kontaktů, jež zakoupili konkrétní produkt, či produkt z vybrané kategorie můžete nastavit podmínku Zakoupili konkrétní zboží, nebo Zakoupili zboží z kategorie.

Nákup za posledních x dní

K oslovení zákazníků, kteří nakoupili v posledních dnech využijte podmínku Nakoupili v obchodě.

11) Jak pracovat s více účty (jazykovými mutacemi)?

Podobně jako je pro každou jazykovou mutaci v Shoptetu momentálně potřeba zvláštní e-shop, stejně tak i v Ecomailu je pro každou novou jazykovou mutaci/pro nový e-shop potřeba zvláštní účet. Díky tomu můžeme zaručit funkční propojení pomocí jednoho aktivního pluginu, který máte vždy k jednomu konkrétnímu účtu.

Pokud si přejete více účtů spravovat pomocí jednoho hlavního účtu, můžete požádat o tzv. agenturní účet.

12) Shoptet Cookies lišta.

Pokud využíváte na svém e-shopu Cookies lištu od Shoptetu, je plugin nastaven tak, aby se trackování chování uživatele webu spustilo pouze pro ty, kteří souhlasili s cookies.

⚠️Pro přenos vlastních událostí pracujte s lištou, jejíž platnost je nastavena na “Znění platné od roku 2022”


💭 Nenašli jste vaši odpověď? Napište nám na našem chatu, nebo na e-mailové adrese support@ecomail.cz. Rádi vám pomůžeme.

Dostali jste odpověď na svou otázku?